زیر آسمان نروژ
زیر آسمان نروژ

زیر آسمان نروژ

آشنایی با یک سایت بسیار مفید و کارآمد برای زندگی در نروژ

خواننده گرامی: این وبلاگ غیرفعال شده است.درصورت تمایل می توانید از مطالب سایت "زیرآسمان نروژ" در اینجا دیدن نمایید.

نظرات 26 + ارسال نظر
سما دوشنبه 25 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 11:22

سلام، بازم ممنون برای مطالب مفیدی که مینویسی.
اگه درست متوجه شده باشم برای شغلی که پیدا میکنیم دونستن زبان انگلیسی کافیه و داشتن مدرک زبان تافل یا آیلتس شرط نیست؟

خیر ولی‌ تسلط به زبان انگلیسی لازم است.

امیر یکشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:15

درود بر تو هموطن عزیز که اینقدر خالصانه و خلاصه و مفید دانش و آگاهیت را بدون هیچ منتی در اختیار دیگران قرار میدهی.مثل همیشه کامل و عالی بود.دست مریزاد

محسن چهارشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 15:33

خیلی ممنون از مطالب جامعی که در اختیارمون قرار دادین.

درود محسن جان و سپاس از توجه شما

mehdi یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:36

سلام دوست عزیز
بسیار ممنون از لطفی که می کنی و بی تمنا اطلاعات مفید در اختیار دیگران می گذاری.
در خصوص رزومه در سایت Finn.no سوال داشتم.من وقتی وارد سایت می شم برای upload کردن رزومه جایی نداره بلکه باید یک رزومه با تکمیل اطلاعات هر بخش ساخت.آیا من اشتباه می کنم و روش دیگری هم هست؟

درود دوست من
برای هر موقعیت شغلی که می خواهید اقدام کنید رزومه خودتان را جداگانه ارسال می کنید
از توجه شما بسیار سپاسگزارم

ایمانی حسن یکشنبه 21 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 22:13

با درود بر شما علی اقای نازنین که این اطلاعات پر محتوا را برای ما جمع اوری میکنید تا کمکی برای نیازمندان باشد . تنها یک سئوال داشتم دوست نازنین در مورد ارزش مدارک ایران در نروژ ایا مدارک اموزشگاهای فنی حرفه ای ایران در سوئد هم ارزش دارد با ترجمه رسمی یا نه؟ چون دوستی در استکهلم به من میگفت مدارک ایران در اینجا بی ارزشند و من مجبورم در کشوری که هستم دوباره برم و دوره ببینم با سپاس از لطفت

درود دوست خوبم
مدارک فنی حرفه ای در صورت ترجمه رسمی و داشتن مهر قابل ارزشیابی است.ممکن است از شما خواسته نشوند اما بودن آنها ممکن است در برخی موارد کمک کند.با این همه نقش دانستن زبان نروژی از همه عوامل دیگر موثرتر است

پ.ع چهارشنبه 20 دی‌ماه سال 1391 ساعت 22:01

سلام دوست عزیز . آیا کسی که برای کارشناسی آنجا می آید بعد از فارغ التحصیلی با توجه به آنکه زبان نروژی را هم یاد گرفته ... امکان درخواست کار دارد ؟؟ یا به هیچ وجه نمی تواند کاری پیدا کرده و ویزای تحصیلیش را به ویزای کار تغییر دهد ؟؟ قابل توجه باشد که منظور من کارشناسی ارشد نیست. با تشکر از وقتی که می گذارید

درود دوست من
پس از پایان درستان در صورتی که زبان نروژی هم بدانید براحتی می توانید در نروژ کار پیدا کنید و ویزای خودتان را به ویزای کاری تبدیل کنید.نیازی نیست حتما مدرک عالی داشته باشید.پیروز باشید

احسان سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 17:02

با سلام
میخواستم بدونم قیمتهای که در مورد خرید خانه زده به کورن هستش یا یورو
مثلا زده قیمت یک خانه 800000 چه قیمت به پول ما در میاد
با تشکر

درود احسان جان
به کرون نروژ هست.در حال حاضر هر کرون نروژ در حدود 580 تومان هست

مرتضی دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:37 http://noronmasaj.blogfa.com

سلام دوست عزیز من استاد طب سنتی ومزاج شناسی وماساژ هستم توایران هم اموزشگاه ماساژ دارم مدرک هم از اموزشگاه علمی دارم ایا برای من تونروژ کار هست ممنون09133594960

درود دوست من
داشتن پیشنهاد رسمی کار از سوی یک کارفرما در نروژ برای دریافت ویزای کار ضروری ست.بدون دانستن زبان نروژی برای شما شانس زیادی برای یافتن کار نیست

sam شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:59

سلام
باتشکر از شما بخاطر این همه اطلاعات مفید .
آیا تیمها ی ورزشی در نروژسایت مشخصی برای خودشون دارن ،مثلأاگه امکان داره از باشگاههای بسکتبال در سطح نوجوانان وجوانان. پذیرش بازیکن دارن حتمأ باید مقیف نروژ باشی ویا اگه کسی از خانواده اونجا زندگی بکنه میشه از طریق اونا جذب یکی از باشگاه های نروژ شد ،
ممنون از شما دوست گرامی

درود بر شما
اطلاعی در این زمینه ندارم

مهدی محمدی معین یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:24

سلام ممنون از اطلاعاتتون -خواستم بگم من دیپلمم -ولی مدرک فنی حرفه ای نصب و راه اندازی آسانسور دارم بیام نروژ چند درصد احتمال شروع به کار دارم؟؟؟

درود
زبان نروژی و انگلیسی باید بدانید و مدرک تحصیلی حداقل لیسانس.احتمال کار پیدا کردن در اینصورت وجود دارد

مهدخت پنج‌شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 06:04

به پسر نروژی میشه اعتماد کرد یا دم بریدن، اون نروژ های اصیل است، چشم ابی و بور،

محسن جمعه 16 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 13:18

با درود
من در رشته دانشگاهی عملیات بهره برداری صنایع پتروشیمی درس خوندم. 4سال هم سابقه کار دارم. میخواستم بدونم تو رشته کاری خودم چقد احتمال داره بتونم یه شغلی پیدا کنم. یه کم راهنماییم کنی ممنون میشم

درود
مطالب بخش کار در نروژ را در داخل وبلاگ بخوانید

Sepi mor دوشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 20:47

درودبرشما
من مدرکdm غواصی از پدی انگلستان دارم ومدرک ناخدای ومربی شنا ونجات غریق
امکان داره کار تو نروژ پیدا کنم وچگونه اقدام کنم با تشکر

درود
اطلاعی از حرفه ی شما ندارم

ahmad دوشنبه 16 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 16:28

سلام درود فراوان
من مدرک هتلداری دارم و به زبان انگلیسی و تا حدی عربی مسلطم و در حال حاظر در سدد یادگیری زبان آلمانی هستم
سرمایه انچنانی ندارم امیدی هست بتونم موفق بشم در دریافت اقامت در نروژ؟
اگر راهنمایی کنی از لطفت ممنون میشم
با سپاس فراوان.

درود احمد جان
باید پیشنهاد کاری از جایی داشته باشید

مهدی پنج‌شنبه 26 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 16:05

با سلام وخسته نباشید.
من مدک ارشد در رشته فیزیولوژی ورزشی از دانشگاه آزاد و کارشناسی از دانشگاه سراسری دارم .نمره تافل من 82 و چند تا مدرک مربیگری داخلی و دو تا مدرک بین المللی درجه 2 و 1 دارم.و حکم قهرمانی.آیا شانسی برا گرفتن پذیرش تو یکی از دانشگاههای فنلاند یا نروژ دارم در مقطع دکترا؟

درود مهدی جان
باید اقدام کنید و منتظر بمانید.بنده نظر خاصی در مورد شانس پذیرش شما نمی توانم بدهم

سحر شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:08

با سلام
بنده لیسانس مهندسی محیط زیست از دانشگاه ازاد با معدل 15.80 و فوق لیسانس از دانشگاه پیام نور با معدل 16.30 دارم.6 سال سابقه کار در زمینه تضمین کیفیت ، سیتم های استاندارد مدیریت iso , و HSE دارم.کلیه دوره های مربوطه رو هم رفتم و مدارک معتبر دارم. در ضمن مجرد هم هستم. در خصوص زبان هم مدرک ایلس ندارم و زبان بسیار متوسطه ولی شروع کردم به رفتن کلاس و قصد ایلس دارم. چند سوال داشتم از خدمتتون ممنون میشم راهنمایی بفرمایید تا بتونم تصمیم گیری کنم:
1) من تقریبا تمام تمام مسیرهای خروج از کشور رو بررسی کردم و با توجه به شرایط سخت و زمان طولانی کشورهای کانادا و استرالیا به نظر میرسه کشورهای اسکاندیناوی پروسه نسبتا بهتری دارند به نظر شما بهترین راه برای ورد مطمن و ایمن چه مسیری هست؟ پذیرش تحصیلی دکترا؟ اخذ اقامت؟ یا اخذ ویزای کاری؟
2) بین کشورهای دانمارک و نروژه کدام کشور را پیشنهاد میکنید که بخصوص برای کار مناسب باشد با توجه به رشته تحصیلی من؟
3) شنیده های زیادی در خصوص گرین کارت دانمارک هست و کسب امتیازش طاهرا چندان مشکل نیست اما خیلی ها عنوان کردند که وضعیت کار بسیار بده و برای اکثر کارها باید زبان بومی بلد باشی.خیلی ها بیان میکنند که کلا دور این کشورها رو باید خط کشید چون بعد از مدتی مجبور به برگشت می شوید؟

من واقعا نیاز به راهنمایی دارم چون چند ماه هست که دارم تحقیق میکنم و هنوز نمیدونم بی خیال موضوع بشم یا ادامه بدم.اینو هم اضافه کنم که هدف من از مهاجرت فقط پیشرفت و ترقی و در کنارش یه زندگی با آرامش هست.


پیشاپیش از راهنمایی تون ممنون

درود سحر جان
پیشنهاد می کنم برای گرفتن پذیرش در مقطع ارشد اقدام کنید.مطالب بخش تحصیل رایگان در نروژ را در داخل وبلاگ کامل بخوانید.همه مراحل توضیح داده شده است.تحصیل در نروژ شهریه ندارد و برای کار پیدا کردن پس از پایان تحصیلات هم بهتر است.گرین کارت دانمارک برای افرادی خوب است که در رشته های مهندسی درس خوانده اند و سابقه کاری مناسبی دارند و از همه مهمتر زبان دانمارکی می دانند.در نروژ ممکن است پس از پایان تحصیلات بتوانید کار مناسبی به زبان انگلیسی پیدا کنید.یادگیری زبان نروژی را می توانید در مدت تحصیل انجام دهید.برای پذیرش مستقیم در دوره دکترا از داخل ایران شرایط آسان نیست.بهتر است ابتدا ارشد در اینجا بگیرید و سپس برای دکترا اقدام کنید.مطلب مربوط به تحصیل در مقطع دکترا در نروژ را در وبلاگ بخوانید.پیروز باشید

محسن سه‌شنبه 8 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 03:08

سلام دوست عزیز
من یک ماه ویزای شینگن نروژ را گرفتم وشغلم فنی میباشد ومدارک فنی از فنی حرفه ای نیز دارم ،مکانیکی خودرو،وهمه مدارکم ترجمه شده هست واز تاریخ ۹۳/۰۷/۱۵ وارد نروژ خواهم شدبرای پیدا کردن کار چطوری اقدام کنم

درود محسن جان
مطالب بخش کار در نروژ را در داخل وبلاگ خوب بخوانید

لیلا شنبه 17 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 00:20

سلام ۰ با مدرک پزشکی شرایط اقامت در نروژ چگونه ست؟ لطفا راهنمایی ام کنید

درود لیلا جان
بهتر است به کشورهای دیگری فک کنید که شرایط آسانتری برای اینگونه رشته ها دارند.شرایط پذیرش در این رشته ها در کشورهای اسکاندیناوی بسیار سخت و زمانبر است

نوید شنبه 17 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 19:40

باعرض سلام
در ابتدا از مطالب بسیار مفید وصادقانه ای که ارایه کردین تشکر میکنم.
من 30 دارم و مدرک لیسانس برق قدرت از دانشگاه آزاد با معدل15 گرفتم متاهلم و یک دختر 6 ماهه دارم مدرک زبان انگلیسی فعلا ندارم ولی برای گرفتن مدرک زبان اقدام کردم ودارم کلاس میرم 8 سال هم سابقه کار تو ممجتمع فولاد بناب آذربایجان شرقی دارمیخواستم بدونم آیا من شانسی برای گرفتن اقامت دانمارک دارم؟
لطفا اگر در صورتی که شانسی داشته باشم راهنماییم کنید که چطور باید اقدام کنم.
ممنون از لطف شما

درود نوید جان
اگر شرایطی که داخل مطلب مربوط به اقامت دانمارک را داشته باشید حتما شانس خوبی خواهید داشت.باید امتیازهای خودتان را بسنجید.البته پیدا کردن کار در دانمارک مستلزم دانستن زبان دانمارکی ست.همچنین برای یافتن کار باید هزینه های زندگی تان را در دانمارک درنظر بگیرید.ممکن است شش ماه تا یکسال کاریابی تان طول بکشد.بستگی به تلاش خودتان دارد.پیروزباشید

توفیق جمعه 5 دی‌ماه سال 1393 ساعت 12:40 http://h

سلام
من فوق دیپلم نرم افزاری دارم ومدرک بین الملل نرم افزاردارم و2سال سابقه کاردرشرکت نفتی بین المللی دارم اگرنروژبیام کارپیدامیکنم
باتشکر

درود توفیق جان
به سایت کاریابی فین مراجعه کنید.زبان نروژی خیلی مهم است

توفیق شنبه 13 دی‌ماه سال 1393 ساعت 20:30 http://h

سللم
من مدرک فوق دیپلم نرم افزاری دارم
مسلط به زبان انگلیس هستم
و
مدرک بین الملل نرم افزاری دارم و
3سال سابقه بین الملل درگرایش نفتی دارم آیامن درنروژکارپیدامیکنم کمکککک کنید

درود توفیق جان
مطالب بخش کار در نروژ را در وبلاگ بخوانید

سولماز پنج‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 21:16

سلام من دارم ویزای تحصیلی نروز میگیرم و همسرم به عنوان همراه با من میاد....
ایشون توی ایران شرکت راه اندازی آسانسور دارند ولی مدرک تحصیلی ندارن(دیپلم)
میتونن توو تخصص خودش کار پیدا کنه؟؟؟
نگران کارش هستیم....
ضمنا میخوام بدونم بعد از دوره تحصیل میتونیم درخواست اقامت بدیم؟؟
ممنون

درود سولماز جان
باید زبان نروژی یاد بگیرند وگرنه کار مناسبی با داشتن مدرک دیپلم ایران نمی توانند پیدا کنند. ویزای دانشجویی پس از پایان تحصیلات تان منقضی می شود و پس از آن باید پیشنهاد کاری از جایی بگیرید تا بتوانید در نروژ بمانید. پیروز باشید

امید رضا درگاهی سه‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 18:12

سلام من لیسانس مهندسی دریانوردی دارم بعد دانشگاه ما ایزو داره به گفته دانشگاه میگه دی ان وی نروژ هست میخاستم بگم مسمره سمر هست اقدام کاری کنم

درود
به بخش کار در نروژ در وبلاگ بروید

سانی سه‌شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 17:46

سلام من مقیم اسلو هستم و خیلی محتاج به یک مشاور خانواده ایرانی هستم هنوز نتونستم کسی رو در اسلو پیدا کنم چون روانشناسای نروز فرهنگ ما رو نمیشناسن و نمی تونن کمک کنند استدعا دارم اگر کسی رو میشناسید به من معرفی کنید. بی صبرانه منتظر جواب شما هستم.
ممنون

درود
لطفا نیازمندی خودتان را در گروه نیازمندی های ایرانیان نروژ در فیسبوک اعلام کنید. قطعا دوستان به شما کمک می کنند

عباس شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 21:24

آیا برای کتر در کشور نروژ یا سوئد حتما باید تحصیلات دانشگاهی داشت یا با مدرک دیپلم هم میتونم کار پیداکنم، من پیمانکار اسکلت فلزی بودم و به علت تورم فعلا چند سالی میشه فروشگاه مواد غذایی دارم ایا با این مهارتها کار در نروژ یا سوئد گیرم میاد، به زبان انگلیسی هم مسلط هستم
با تشکر از لطف شما

درود
برای ادامه تحصیل و یافتن کار در زمینه های تخصصی بله باید تحصیلات دانشگاهی داشت. برای ثبت شرکت در نروژ بایستی یا در نروژ باشید و شماره نروژی داشته باشید یا اینکه با فردی که در نروژ مقیم است شراکت کنید

شیرین چهارشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 09:26

سلام .ممنون از سایت خوبتون.من لیسناس پرستاری هستم.22سالمه.میتونم در نروژ کار پیدا کنم؟اگز زبان انگلیسی و نروژی یاد داشته باشم.

سلام
به مطلبی در این مورد در سایت جدید بروید
www.underskyofnorway.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد