زیر آسمان نروژ
زیر آسمان نروژ

زیر آسمان نروژ

فرصت تحصیل رایگان در دانشگاههای نروژ-ترم پائیز 2013 میلادی

این مطلب در اینجا بروز شده است. لطفا به سایت زیرآسمان نروژ مراجعه کنید.


نظرات 175 + ارسال نظر
arash یکشنبه 2 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:09

ba salam mikhastam bedonam k in aya vaghean 5000 koron kafie vase yek mah zendegi????? akhe be pole iran mishe hododan 220 hezar toman k pole ziadi nist? man fek mikardam hadeaghal mahhi 1 milion be pole iran niaz hast vase zendegi to norway

درود دوست من
حداقل 3000 کرون برای اجاره یک اتاق کوچک دانشجویی بعلاوه 2000 کرون هزینه خورد و خوراک می شود 5000 کرون که البته حداقل ممکن است و شاید با توجه به هزینه های جانبی کمی اضافه هم شود
کرون نروژ در حال حاضر 430 تومان فروخته می شود.بنابراین
5000x430=2,150,000 toman

آیلار دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:37

با سلام.ممنون بابات زحمتی که در راستای اطلاع رسانی هموطنان میکشید.
لطفا در مورد دکتری هم توضیح بدین.البته در مورد نحوه اخذ پذیرش تو سایت مطالبی بود ولی اگر امکان داره کمی تکمیل تر کنید.مثلا در مورد هزینه ها و ساعات کاری که یک دانشجوی دکتری می تونه کار کنه و اینکه دانشجوی دکتری در مدت تحصیل در استخدام دانشگاه هست برای تمام دانشجو ها این قانون هست؟منظورم اینه که مثلا بعد از طی تمام مراحل نگن که نروژی ها در اولویت هستن یا شما اهل ایران هستید و .....(هزار بهانه دیگه) و در اخر آیا میشه با حقوقی که از دانشگاه میگیریم گزران زندگی بکنیم؟؟
سوالاتم زیاد شد عذر می خوام ولی ممنون میشو جواب کامل بدین.با تشکر

درود آیلار عزیز
دانشجوی دوره دکترا در نروژ معمولا در استخدام دانشگاه هست و از سوی دانشگاه حقوق ماهیانه ای به وی پرداخت می شود که کاملا پاسخگوی هزینه های وی و خانواده وی هست و حتی براحتی فرد می تواند پس انداز مناسبی هم داشته باشد.ملیت فرد تفاوتی در دریافت مزایا ندارد
این حقوق هم به نوعی توسط نهاد یا شرکت یا موسسه ای که هزینه های پروژه تحقیقاتی دوره دکترا را متقبل شده است به دانشگاه پرداخت می شود و یا اینکه دانشگاه مستقیما بودجه آن را از دولت در قالب پروژه های علمی و تحقیقاتی دریافت می کند.هیچ مشکل خاصی برای دانشجویان ایرانی در زمینه دریافت اقامت نروژ پس از پایان دوره دکترا وجود ندارد و آنها می توانند همانند سایر ملیتها برای اقامت خود اقدام نمایند
شاد و پیروز باشید

رضا سه‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 18:49

با سلام و درود خدمت مدیر سایت
می خواستم بدونم با داشتن مدارک (CCNPو CCNA،LPIC) و 2 سال سابقه کار و هفته ای 10 ساعت کار می توان خرج زندگی دانشجویی رو در شهر اسلو در آورد با تشکر فراوان

درود دوست من
اگر کار پیدا کنید وضعیت تان به کل تغییر می کند و می توانید هزینه های زندگی خودتان را در آورید.خیلی مهم نیست کار تخصصی باشد چون با کارهای متفرقه هم حتی با درآمد کمتر هم می توانید این کار را انجام دهید.برای کارهای پاره وقت طبیعتا درآمد کمتر است ولی باز هم برای تامین بخشی از هزینه ها کفاف می کند اما گذشته از همه ی اینها دانستن زبان نروژی به یافتن کار کمک زیادی می کند.بنابراین پیشنهاد می کنم ابتدا زبان نروژی خودتان را تقویت کنید

Reza سه‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 18:54

با سلام
از شما خواهش می کنم در مورد نحوه ی برخورد مردم نروژ با خارجی ها به خصوص مسلمانان توضیح بدید آیا برخوردهای سرد و نژاد پرستان زیاد هست یا خیر؟ باتشکر

چشم.حتما.در آینده حتما در این مورد مطلبی خواهیم داشت اما یادمان باشد که نژادپرستی بعنوان یک تفکر بیمارگونه به جغرافیا یا نژاد و ملیت خاصی محدود نمی شود و می توان آن را در افکار نادرست هر انسانی با هر مسلک و مرام و معرفت یافت

مریم سه‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 19:59

سلام و تشکر فراوان
من رشته MSC IN INNOVATION AND ENTREPRENEURSHIP رو سرچ کردم اما Tuition NOK 60,800 جلوش
نوشته بود! یعنی شهریه ای هست و رایگان نیست!
:(
آیا این بدین معنی هست که بعضی از دانشگاه ها یا بعضی از رشته ها مشمول شهریه میشن در نروژ؟؟
مرسی ی ی بابت وقتی که میذارین

درود دوست عزیز
برخی دانشگاههای خاص در برخی رشته ها شهریه دارند اما شما همین رشته را در دانشگاه اسلو می توانید رایگان بخوانید

مصطفی چهارشنبه 5 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 00:27

سلام
فرموده بودید مبلغ ضمانت نامه 40 میلیون تومان خواهد بود ولی با توجه به این:
http://www.cbi.ir/ExRates/rates_fa.aspx
هر کرون تقریبا معادل 200 تومان خواهد بود که 90800 کرون تقریبا برابر با 18 میلیون تومان خواهد بود.
درسته؟

دوست عزیز
نرخی که شما اشاره می کنید نرخ ارز دولتی بانک مرکزی است که در حال حاضر ارز دانشجویی قطع شده است.بنابراین باید کرون را به نرخ آزاد بخرید.اگر هم مجددا ارز دانشجویی در آینده تایید شود باز هم فرقی به حال شما ندارد چون ارز دانشجویی را وقتی خواهید گرفت که به نروژ بیایید و در دانشگاه ثبت نام کنید و سپس با تشکیل پرونده دانشجویی در نوبت بمانید و در نهایت خانواده تان در ایران این ارز را برای شما به نروژ ارسال کنند
برای اطلاع از نرخ های بروز ارزهای خارجی می توانید به سایتهای زیر سر بزنید و یا از صرافی ها جویا شوید
www.mesghal.ir
www.gram.ir
www.sarafitehran.com

احسان چهارشنبه 5 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 07:54

سلام
آخرین مهلت ارسال مدارک توی سایت به صورت زیر نوشته شده که دوتا ددلاین مشخص کرده که من نمیفهممش. ممکنه در این مورد توضیح بدید ؟ بالاخره مدارک باید تا اول دسامبر ارسال بشه یا اول فوریه ؟ و مورد دیگه اینکه self-financed و Quota-scheme چه فرقی باهم دارن ؟ با سپاس فراوان

The preliminary application deadline is 1 December in the year prior to admission for both self-financed applicants and applicants under the Quota-scheme (Please note that the preliminary application is mandatory). The final application deadline is 1 February for all applicants with a first degree from countries outside the Nordic area.

درود احسان عزیز
متاسفانه اشتباهی در درج ددلاین ها و مراحل ثبت نام در متن قبلی صورت گرفته بود که ضمن عرض پوزش از شما می خواهم مطلب بروز شده جدید را مطالعه نمایید.تمامی دانشجویان ایرانی self-financed محسوب می شوند یعنی اینکه شما با هزینه شخصی خودتان برای تحصیل به نروژ می آیید
آخرین مهلت برای ثبت نام اولیه اول دسامبر 2012 و برای ثبت نام نهایی و ارسال مدارک اول فوریه 2013 است
شاد و پیروز باشید

میلاد چهارشنبه 5 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:37 http://www.miladnasa2004.persianblog.ir

داداش عالی بود دستت درد نکنه خیلی زحمت میکشی

واقعا کار زیبایی داری انجام میدی خسته نباشی

فقط سوال من اینجاس دوست عزیز یه من تو سایت اداره مهاجرت تروژ خوندم که اگر کار که شما میخواهید انجام دهید با رشته تحصیلی شما مرتبط باشد می توانید به صورت فول تایم کار کنید و محدودیت زمانی ندارد این مطلب رو هم شما تایید میکنید یا اینکه نمی شود ؟

موفق باشی

میلاد جان
سپاس از همراهیت
به پیوند زیر سری بزن
http://www.udi.no/Norwegian-Directorate-of-Immigration/Central-topics/Work-and-residence/Apply-for-a-residence-permit/Students-and-part-time-work
20 ساعت در هفته برای کار پاره وقت برای دانشجویان و کار تمام وقت در روزهای تعطیل رسمی نروژ.این مادامیست که شما در نروژ دانشجو هستید و می خواهید در حین درس کار پاره وقت داشته باشید.هر زمان که کار تمام وقت پیدا کردید می توانید ویزای کاری بگیرید و دیگر بدون محدودیت کار کنید

نرگس چهارشنبه 5 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 16:53

ba salam mer30 az etelaate khubi ke dar ekhtiaremun gharar midin.
man license ENGLISH TRANSLATION khundam mikhastam bebin am aya emkanesh hast dar reshteye LANGUAGE & COMMUNICATION fogh bekhunam ya na chon etelaate site daneshgahe oslo ru khundam daghighan motavajeh nashodam manzuresh az reshteye LANGUAGE chi hast va aya reshteye mano ghabul mikonan ya na.

mer30

درود دوست من و سپاس از مهر و توجه شما
در سایت هیچ دانشگاهی ذکر نمی شود که شانس قبولی شما چقدر است یا اینکه آیا مدرک شما ارزشیابی می شود یا خیر.همانطور که در وبلاگ توضیح داده شده است برای اینکه متوجه شوید می توانید پذیرش بگیرید یا نه به بخش Admission Requirements همان رشته مراجعه کنید.در آنجا نوشته شده که چه رشته هایی در دوره لیسانس می توانند برای آن دوره در مقطع فوق لیسانس اقدام کنند
شاد و پیروز باشید

میلاد چهارشنبه 5 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 17:15 http://www.miladnasa2004.persianblog.ir

ممنون ار اینکه پاسخ سوال من رو دادی

توی وبلاگم لینکت کردم بابت کمی سپاس کوچک از مطالب زیبایی که مینویسی

وقت کردی خوشحال میشم به ما هم سری بزنی !

کم کان پی گیر مطالبت مفیدت هم در فیس بوک و هم در اینجا هستیم

موفق باشی دوست عزیز

سپاس از مهرت میلاد عزیز

امیر پنج‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 05:50

سلام
واقعا متشکر که اینگونه صادقانه و مفید اطلاعاتی را که دارید با ما به اشتراک میگذارید.
من متخصص کامپیوتر هستم و مشکل مالی هم ندارم
برای آمدن به نروژ ( در نهایت اقامت ) چند تا سناریو دارم که دوست دارم نظر شما رو در موردشون بدونم.
1. از طریق job seeker: اینو بگم که سفارت نروژ تو تهران اصلا پاسخگو نیست و انگار که نه انگار تو udi این موضوع وجود داره. ظاهرا برای ایرانی ها این فرصت وجود ندارد.

2. از طریق کاریابی هم ماههاست دارم اقدام میکنم. با توجه به سابقه تخصصی و بالایی که دارم اکثر شرکتها ابراز توجه کردند. اما مستقیم و غیر مستفیم به من گفتند که در شرابط فعلی ایران علاقه ای به گرفتن نیرو از ایران ندارند (یکیشون دقیقا اینو بهم گفت که تا ایرانی نمیشه!)

3. اینکه من از طریق دانشجویی مستر بیام نروژ و بقول شما اولین ترم که گذشت یک کار پیداکنم و ویزارو کاری بکنم. ( اصولا میشه با پیدا کردن کار ویزا رو از دانشجویی مستقیما کاری کرد؟)
4. برای خوندن زبان نروژی و با ویزای استیودنتی یکساله برم نروژ و اونجا با پیدا کردن کار ویزا رو تبدیل به ویزای کاری کنم ( اصولا این کار میشه؟)

خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید و همینجا جواب سوالامو بدید. ( حالت 3 و 4 )

درود دوست من و سپاس از مهرت
متاسفانه افرادی که در سفارت هستند گاها دیده شده است که راهنمایی های درستی نمی کنند و افراد را ناامید می کنند در حالی که امکان گرفتن ویزای کار مستقیما از داخل ایران وجود دارد.البته سخت است ولی ممکن است.شما باید از ایران مستقیما با ویزای کار به نروژ بیایید.البته در صورتی که بصورت دانشجویی بیایید حداقل پس از یک ترم تحصیلی می توانید در صورتی که کار ثابت پیدا کنید برای تبدیل ویزای دانشجویی خود به ویزای کاری اقدام کنید.پس باید یک ترم درس بخوانید.برای تحصیل زبان نروژی فرصت هست.البته بایستی از طریق مدارس اقدام کنید.برخی مدارس در نروژ در ازای دریافت هزینه یکسال زندگی شما در نروژ به شما نامه ای می دهند که با آن می توانید ویزای یکساله دوره زبان نروژی دریافت کنید و به نروژ بیایید.این هزینه ای که می دهید معمولا شامل تمامی هزینه های مسکن دانشجویی و خورد و خوراک می شود.البته ممکن است به این راحتی سفارت نروژ در تهران هر پرونده ای را با این شرایط قبول نکند چون یکی از شرایط اصلی این نوع ویزا این است که فردی در نروژ را بعنوان فرد پشتیبان داشته باشید
اطلاعات بیشتر را می توانید در سایت زیر که سایت یکی از این مدارس است دنبال کنید
http://www.ronningen.fhs.no/english

آیلار پنج‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 08:04

با سلام و تشکر.امید وارم حالتون خوب بوده باشه و روزگار بر وفق مراد.
ممنون که جواب سوال قبلیمو کامل دادین.
یک سوال دیگه داشتم.(البته با اجازتون)
دوره دکتری در نروژ آموزش محور هست یا پژوهش محور؟دکتری در رشته های فنی مهندسی(مثلا کامپیوتر) چند سال هست؟چون تو مطالبی که خوندم آورده شده که طول دکتری 3 سال هست. اگر 3 سال باشه پژوهش محور هست (مخصوصا که گفتین باید یک طرح پژوهشی برای موافقت دانشگاه به پذیرش شما تو دوره دکتری ارائه بشه و اگر پژوهش محور باشه کار های تحقیقاتی دانشجو ملاک انتخابش هست؟ و اگر آموزش محور هست معدل و ... مورد ملاک هست ؟؟؟؟) و اینکه چه چیزهایی ملاک اصلی در پذیرش هست ؟و کدوم مهمتر؟(مثلا مقاله ؟معدل؟ استاد راهنما؟معرف؟استادای اینجا رو که کسی نمیشناسه؟)
ممنون که جواب سوالاتم رو میدین

درود آیلار جان
80 درصد پژوهش و تحقیق و 20 درصد آموزش و واحدهای درسی
دوره دکترا در نروژ معمولا سه سال است.شرایط پذیرش کاملا بستگی به نظر استاد راهنمای شما دارد.یعنی از طریق مکاتبه باید وی را قانع کنید که می توانید گزینه مناسبی برای انجام پروژه تحقیقاتی مورد نظر باشید.خیلی ساده نیست که بطور کلی گفت چه چیزی مهمتر و موثرتر است.همه ی مواردی که اشاره کردید مهم هستند.مهمتر از همه ی آنها این است که استاد راهنمای شما در نروژ با استاد راهنمای شما در ایران لینک داشته باشد و وی را بشناسد یا اینکه به نحوی به رزومه شما اعتماد کند چون همانطوری که می دانید استاد راهنمای شما براحتی می تواند از گزینه های داخلی و آشناتر استفاده کند.در مجموع پذیرش در دوره دکترا بدون داشتن لینک مناسب بسیار سخت است.مهم نیست نروژ باشد یا کشوری دیگر.همه چیز نسبی است و شرایط از فرد به فرد می تواند متفاوت باشد.بهمین خاطر پروسه خاص یا ددلاین خاصی هم برای آن معمولا تعیین نمی شود
شاد و پیروز باشید

کژال جمعه 7 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 15:07

با سلام و خسته نباشید
لطفا در مورد مقطع کارشناسی بهم اطلاعات کامل بدین من هیچی نمیدونم. و اینکه میخوام teaching زبان انگلیسی بخونم.
مرسی

کژال عزیز
لطفا به مطلب زیر بروید
http://skyofnorway.blogsky.com/1390/06/20/post-8

گلی شنبه 8 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:09 http://manoaghamoon

سلام خسته نباشید
آیا راهی وجود دارد که بتوان جهت دوره فوق لیسانس به صورت کامل از دانشگاههای نروژ بورسیه تحصیلی گرفت و هزینه ای پرداخت ننمود.
صرف نظر از اینکه تحصیل در دانشگاه رایگان می باشد یعنی مجبور نباشی مبلغ ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان در حسب دانشگاه واریز کنی؟

خیر دوست من

mana یکشنبه 9 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 07:48

واقعا" از اطلاعات خوبتون ممنون عالی بود

مهسا دوشنبه 10 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:05

با سلام و ممنون از زحمات شما

من تمامی مدارکم برای apply کردن حاضر هست و امروز اول اکتبر هست و باید اپلیکیشن فرم‌های آنلاین در سایت باشند. من برای رشته‌های زیر میخوام اقدام کنم ولی‌ متأسفانه نمیتونم اپلیکیشن فرمها رو پیدا کنم .
1. Project Management in NTNU University
2.Innovation and Interpretenuer ship in Oslo University



و همچنین چند تاا سوال داشتم که ممنون میشم راهنماییم کنین:

۱. اپلیکیشن فرمهای آنلاین رو باید پر کنم که پیداشون نمیکنم

۲. آیا با زبان انگلیسی‌ می‌شه کار پاره وقت پیدا کرد؟ این کارهای دانشجویی معمولان چی‌ هستند و تا چه حدی از هزینهٔ دانشجو رو می‌تونند در بر بگیرند؟

۳. تمامی مدارک رو میخواهند که همون اول براشون سند کنم با اپلیکیشن فرم. که این شامل فایننشال ساپورت هم میشه. این فایننشال ساپورت رو چه جوری باید بهشون نشون بدم؟

ممنون میشم که راهنماییم کنین

مهسای عزیز
ظاهرا خیلی خوب همین مطلب را مطالعه نکرده اید.توصیه می کنم از ابتدا تا انتها یکبار دیگر همین مطلب را بخوانید.گواهی نامه بانکی در مرحله پس از دریافت پذیرش از دانشگاه انجام می شود
برای ثبت نام آنلاین در دانشگاه اسلو به پیوند زیر بروید
http://www.uio.no/english/studies/admission/master
و روی گزینه Register yourapplication کیلک کنید و مراحل را طبق دستورالعمل های سایت ادامه دهید تا ثبت نام انجام شود
برای دانشگاه NTNU هم ذکر شده که فرمهای اولیه ثبتنام در خلال ماه اکتبر در سایت قرار می گیرد و تاریخ مشخصی در اکتبر ذکر نشده است.بنابراین باید کمی دیرتر مجددا به سایت دانشگاه سر بزنید
پیروز باشید

مهتاب دوشنبه 10 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:45

لطفا" میشه بگید این ثبت نام آن لاین که برای ایرانیها self-financed هستش از کدوم قسمت سایت باید انجام بشه ؟ مثلا من دانشگاه ترومسو رو انتخاب کردم و اونجا نوشته شده deadline اول دسامبر هست ولی من apply نتونستم انجام بدم چیکار باید کنم؟

درود مهتاب جان
به نشانی زیر بروید.می توانید آنلاین ثبت نام کنید
http://en.uit.no/students/admission/article?p_document_id=70787

sam دوشنبه 10 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 23:16

salam,mishe rajebe por kardane in forme avaliye bishtar tozih bedin. masalan onja ke bayad adres dad gofte s/o age eshtebah nakonam yani chi?merc

درود دوست من
لازم نیست در آن قسمت چیزی بنویسید.آن قسمت مربوط به افرادی است که در آدرس منزل شخص دیگری سکونت دارند

مهتاب سه‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 06:43

من application form رو پر کردم منتها یه ایمیل از دانشگاه واسم اومده که میگه درخواست بررسی و کامل نمیشه تا اینکه مدارک مورد نیاز رو بفرستم شما تو وبلاگ گفتین که تو ثبت نام مقدماتی مدارکی نمیخوان ولی انگار باید مدارک فرستاد یعنی الان باید مدرک آیلتس و لیسانسمو ترجمه کنم و به صورتpdf بفرستم؟ و همینطور تاییدیه مالی رو؟ شما اطلاعی دارین در این مورد؟ یعنی اگه نفرستم درخواستم بررسی نمیشه؟ معنی این مدارکی که میخوان چی هستش اگه ممکنه من ایمیلی که واسم اومده رو واستون فوروارد کنم شاید بتونین کمکم کنین

underskyofsweden@gmail.com

زهرا شنبه 15 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 13:16 http://gazneh.bloاgfa.com

سلام خدمت شما
با تشکر از زحماتتون می خواستم بگم من دانش آموز پیش دانشگاهی هنر هستم و می خواهم تازه وارد دانشگاه بشوم . علاقه به رشته ی طراحی لباس و فشن دارم.
حدود 6 سال پیش هم به مدت 1 سال در نروژ به علت ماموریت مادرم در شهر اسلو خیابان بیگدوی آله زندگی کرده ام
چون انگلیسی ام خوب است می توانم به کلاس های آزمون ILTS بروم و شرکت کنم. فقط از شما می خواهم بگید برای من هم می توانم در نروژ به دانشگاه بیایم؟ با مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم.
چگونه؟ کدام دانشگاه های عالی در نروژ این رشته را دارند؟
می شود آدرس سایت مربوطه را بدهید
می توانم مادر خودم را هم همراه خودم بیاورم به عنوان همراه؟
لطفا جواب را برایم ایمیل کنید.
ممنون از الطاف شما

درود دوست من
برای دوره های لیسانس در نروژ نیاز به مدرک زبان نروژی دارید.تعداد بسیار اندکی از رشته ها در مقطع لیسانس در نروژ به زبان انگلیسی تدریس می شوند که فهرست آنها در زیر موجود است
http://www.studyinnorway.no/sn/What-can-I-study/Undergraduate-studies
پس از دریافت پذیرش از دانشگاه،ویزای دانشجویی شامل فقط شما خواهد شد اما پس از ورود می توانید برای مادرتان دعوتنامه بفرستید تا بصورت توریستی به دیدار شما بیایند
پیروز باشید

آزرم چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 18:32 http://azarm_torabi66@yahoo.com

سلام،مرسی از اطلاعاتی که میدین.
به نظرتون کلا مراحل رفتن و زندگی دانشجویی در نروژ چقدر هزینه دارد؟

درود دوست من
به بخش هزینه های زندگی در نروژ در همین وبلاگ مراجعه نمایید

[ بدون نام ] جمعه 21 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 19:19

سلام ممنون از اطلاعاتی که دادید چند سوال دارم :
1) دانشگاه برگن در فرم اپلیکیشن آخرین مهلت ارسال مدارک رو 15 دسامبر اعلام کرده ! اینجارو ببینید

http://prospective.uib.no/files/Application%20cover%20sheet%20self%20financing.pdf
2 ) فرم اولیه را هم باید با پست بفرستیم یا اینترنتی هم میشود ؟

ممنون / شاد باشید

درود دوست من
هر دانشگاه ددلاین های خاص خودش را دارد.فرم اولیه بصورت آنلاین و اینترنتی ارسال می شود

[ بدون نام ] شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:43

سلام . میشه لطفآ در مورد مبلغی که باید توی حسابمون باشه توضیح بدید . من درست متوجه نشدم یعنی وقتی که مدارک رو ارسال میکنیم باید رسید بانکی مبنی بر اینکه این مبلغ توی حساب بانکی ما در ایران هست رو براشون ارسال کنیم یا ایننکه باید به شکل دیگه ای باشه ؟ ممنون
http://www.uib.no/education/admission/master/international-applicants-residing-abroad/applicants-financing-their-own-studies#finances

اینو من متوجه نشدم منظورش چیه !

دوست من
دانشگاههای مختلف ددلاین های خاص خودشان را دارند.دانشگاه برگن دارای ددلاین 1 دسامبر برای تکمیل و ارسال فرم آنلاین و 15 دسامبر برای ارسال تمامی مدارک به همراه پرینت کاورشیت است.بنابراین مدرک مالی شما بایستی آماده باشد تا بتوانید آن را تا قبل از ددلاین ارسال نمایید
اطلاعات کامل در اینجا هست
http://www.uib.no/education/admission/master/international-applicants-residing-abroad/applicants-financing-their-own-studies#howdoiapply

امیری دوشنبه 24 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 18:44

سلام
من دانشجوی سال ششم پزشکی در رومانیا هستم و در پایان تابستان 2013 دوره عمومیم رو تموم میکنم برای گرفتن تخصص قصد دارم به نروژ بیام و با مطالعه شرایط دقیق متوجه نشدم که دوره تخصص پزشکی بعنوان دوره کاری در نظر گرفته می شه یا دوره تحصیل. دوره اینترن شیپ و گذروندن کورسهای اضافه پرداخت می شن یا نه و اینکه گذروندن دوره تخصص که یک حداقل داره حداکثر ممکنه تا چقدر طول بکشه. بعد از موافقتنامه گرفتن از یک بیمارستان آیا ویزا گرفتن سخت هست یا امکانش هست. اگر کسی تخصص پزشکی رو در نروژ خونده لطفا کمکم کنه.
تشکر فراوان از اطلاعات کاملی که گذاشتید

الناز سه‌شنبه 25 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 13:20

سلام خیلی خیلی ممنونم از اطلاعاتتون.
میشه لطفا منو راهنمایی کنید در مورد اینکه:
آیا با این کارهای پاره وقت من می توانم کل هزینه تحصیلم را در نروژ بپردازم یا نیاز به ساپورت مالی از طرف خانواده ام دارم؟
آیا می تونم همزمان با گرفتن ویزای تحصیلی برای همسرم هم ویزا (همراه دانشجو) بگیرم؟و هر دو با هم از ایران خارج شیم؟
و آیا بعد از اینکه همسرم همراه من به نروژ بیان میتونن ویزای کار بگیرن؟

درود دوست من
شما پس از دریافت پذیرش تحصیلی می توانید همراه با همسرتان به نروژ بیایید.همسر شما ویزای همراه خواهد داشت اما اجازه کار خواهند داشت و در صورت یافتن کار می توانند ویزای کاری هم دریافت کنند.با کارهای پاره وقت می توانید بخشی از هزینه هایتان را تامین کنید نه همه ی آن.
شاد و پیروز باشید

امیری دوشنبه 1 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:00

چرا به همه جواب می دید بجز من؟
:(

پرسش شما چیست دوست من؟

رهام سه‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 17:59

سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون... یه سوال دارم اگه ممکنه راهنماییم کنید..اینکه رشته urban design and planing در مقطع کارشناسی ارشد رو کدوم دانشگاه در نروژ ارائه میکنه؟؟ دانشگاه ترونهایم تو گوگل که میزنی میگه داره ولی تو سایت دانشگاه لیست نشده این رشته!!

http://www.studyinnorway.no/sn/Masters-course-search/Masterprogram/Master-of-Science-in-Urban-Ecological-Planning

امید سه‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 22:45

با سلام
دوست عزیز ممنون میشم به سوالات من جواب بدهید‌. من فوق لیسانس جامعه شناسی از دانشگاه تهران هستم خواستم برای دکترا اقدام کنم دیدم که برای دکترا باید یک موسسه اسپانسر پیدا - کنم در غیر این صورت هزینه های مربوطه را خودم باید پرداخت کنم. ممنون میشم رهنمایی بفرمایید از نظر شما کدام یک از دو مسیر زیر برایم بهتر است:
۱- مستقیما٬ برای دکترا اقدام کنم با هزینه های شخصی خودم
۲- برای فوق لیسانس اقدام کنم و در این ۲ سال تلاش کنم تا برای دکترا یک موسسه اسپانسر پیدا کنم تا تحصیل رایگان شود

هم چنین ممنون میشم اگه اطلاعاتی در این مورد که ایا برای فارق التحصیلان جامعه شناسی امکان کار در نروژ هست را بدهید

با سپاس فراوان

امید

دوست من
پشنهاد من به شما ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در یکی از دانشگاههای نروژ است.پیروز باشید

reza چهارشنبه 3 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 23:18

با عرض سلام وسپاس برای ارائه ی اطلاعات مفیدتون. خواستم بدونم برای کسی که مدرک زبان آیلتس نداره امکان گذراندن دوره های زبان انگلیسی قبل از ورود به دانشگاه در نروژ هست یا نه؟ ممنون میشم اگه جوابم رو بدید. با تشکر-رضا

درود دوست من
خیر.چنین امکانی برای دانشگاههای نروژ وجود ندارد

امیری پنج‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:42

سلام
من دانشجوی سال ششم پزشکی در رومانیا هستم و در پایان تابستان 2013 دوره عمومیم رو تموم میکنم برای گرفتن تخصص قصد دارم به نروژ بیام و با مطالعه شرایط دقیق متوجه نشدم که دوره تخصص پزشکی بعنوان دوره کاری در نظر گرفته می شه یا دوره تحصیل. دوره اینترن شیپ و گذروندن کورسهای اضافه پرداخت می شن یا نه و اینکه گذروندن دوره تخصص که یک حداقل داره حداکثر ممکنه تا چقدر طول بکشه. بعد از موافقتنامه گرفتن از یک بیمارستان آیا ویزا گرفتن سخت هست یا امکانش هست. اگر کسی تخصص پزشکی رو در نروژ خونده لطفا کمکم کنه.
تشکر فراوان از اطلاعات کاملی که گذاشتید

درود دوست من
برای این کار نیاز به مدرک زبان نروژی دارید.متاسفانه شرایط پذیرش و ویزا برای رشته های پزشکی در نروژ بسیار دشوار است

milad65 پنج‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 17:52

با سلام و سپاس از اطلاع رسانی خوبتون.
من از دانشگاه دولتی ارشد مهندسی مکانیک دارم !
میخواستم ببینم میتونم واسه مستر نفت NTNU اقدام کنم؟
راستی واسه مستر تو سایتش TOEFLiBT نمره 90خواسته. چطوره نمره ی من 81 نمیتونم اقدام کنم؟
مرسی

درود دوست من
بله.می توانید.برای اطلاع بیشتر به صفحه ویژه رشته موردنظرتان در سایت دانشگاه مراجعه کنید.همه شرایط در آنجا نوشته شده است

milad65 پنج‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 21:21

من امروز خواستم فرم اولیه رو پر کنم، ولی نوشته بود که برای 2013 فقط از جاهایی که لیست کرده میخواد دانشجو بگیره ؟ چطوریاست؟
راستی میشه لینک فرم اولیه رو بزارین! شاید من اشتباه میکنم!
بازم مرسی

https://www.intersek.ntnu.no/prelim/fmpro?-db=prelim.fp5&-%20layout=New%20Call%20WWW&-format=newcallegen.htm&-view

hamid پنج‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 23:04

با عرض سلام وتشکر فراوان.
من کارشناسی مهندسی الکترونیک دارم.
میخواستم بدونم برای دانشجوهای ارشد هیچ تسهیلاتی برای خرج زندگیشون نمیدن چون این پول برای من زیاده.
بازم ممنونم از وقتی که میزارید.

درود دوست من
متاسفانه خیر و شما بایستی هزینه زندگی خود را همراه خودتان داشته باشید

احسان جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 13:21

با سلام
ضمن خسته نباشید
من قصد تحصیل در نروژ رو در مقطع کارشناسی داشتم
با توجه به نرخ عرض ساپورت مالی از تو ایران شدن وقعاخیلی بیش از حد در میاد با دلار 4500 که عرض دانشجویی هم کنسل شده
میخواستم بدونم ایا برای من که سابقه کار ندارم کاری پیدا میشه تا مقداری از هزینه های زندگیم رو خودم مهیا کنم
اگر ممکنه مقدار حقوق در چه مقدار هستش و ایا اصلا به ایرانیها اونجا کار میدن در صورت بلد بودن زبوشون
خیلی ممنون

درود دوست من
در صورتی که زبان نروژی را یاد بگیرید بله.امکان یافتن کار زیاد است و شما می توانید هزینه های زندگی تان را تامین کنید

نیوشا شنبه 6 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:13 http://soveydayman.blogfa.com/

سلام
ممنون از همه اطلاعاتی که لطف می کنید.

milad65 دوشنبه 8 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 20:08

سلام.
میخواستم ببینم حداقل نمره تافل اینترنتی برای NTNU از امسال 90 شده؟
آخه از اونجایی که من یادمه قبلا اینجوری نبود (مهندسی)
مرسی

بله

milad65 سه‌شنبه 9 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 20:56

با عرض سلام مجدد و خسته نباشید!!!
واقعا دستتون درد نکنه!!!
موقع پر کردن فرم برای دانشگاه Stavanger به سوال زیر برخوردم . ممنون می شم اگه بگید منظورش چیه؟
مرسی
I have acquired at least 30 ECTS (equivalent to a total workload of 50 percent of an academic year) in mathematics:

درود
اگر چندین واحد ریاضی-حداقل 4 واحد- در دوران دانشگاه گذرانده اید می توانید این گزینه را تایید کنید

hamid reza پنج‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:00

ba salam khedmat dost azizam, man 1 sall hast ke az iran kharej shodam ,mikhastam bedoonam ke sharayet baraye omadan be ounja va eghamatamm be che shekle aya 1 sall naboodane man dar iran komaki be eghamate man mikone ba tashakore khili zeyad az site khobetoon .

درود دوست عزیز
متوجه پرسش شما نمی شوم.چه کمکی می تواند بکند یکسال نبودن شما در ایران؟!

رضا شنبه 13 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 16:05

با عرض سلام و خسته نباشید. من دارای مدرک فوق لیسانس با معدل 17 هستم . می خوام بدونم با توجه به اینکه پذیرش برا دکترا سخت هست اگه بخوام با مدرک ارشدم دوباره برای فوق لیسانس اقدام کنم و مدرک فوقم به همراه ریز نمراتش به دانشگاههای نروژ ارائه بدم تو پذیرش من برا فوق لیسانس تاثیر داره یعنی برام امتیاز خاصی قائل میشن یا ملاکشون همون مدرک لیسانسه؟ خیلی ممنون

درود دوست من
تفاوتی ندارد.پیش نیازها مهم هستند

shayan شنبه 13 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 18:06

درود بر شما.
در یکی از کامنت های همین صفحه خوندم که اگه زبان نروژی رو یاد بگیریم میشه کاری پیدا کردش؟
حالا سوال اصلی من اینه:
من تا تابستون 92 مدرک کاردانی (فوق دیپلم ) خودم رو میگیرم( انشاالله). حالا تصمیم دارم برای کارشناسی تو نروژ اقدام کنم. اگه از همین حالا برای یادگیری نروژی استارت بزنم یعنی امید هست که بتونم تا تابستون 92 نروژی رو تا یه حدی یاد بگیرم که به محض ورود کاری رو برای تامین هزینه بدست بیارم. فقط برای چند ماه زندگی، پول برای خوم از ایران بیارم. ؟ چون تا اون موقع خودم رو برای IELTS هم اماده کردم .

درود
بله.امکانش هست

حامد دوشنبه 15 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:09

سلام و خسته نباشید و ممنون بخاطر وقتی که میزارید

آقا سوالی که داشتم اینه که مدارکی که باید ارسال کنیم برا دانشگاههای نروژ، فنلاند ، و بلژیک یا حتی آلمان کدوم هاشون نیاز به تایید وزارت امور خارجه دارند و کدوما در حد تایید دادگستری کفایت میکنه؟ چون این پروسه تو ایران زمان و هزینه بر هست و اونطور که من متوجه شدم اکثر کشورها نیاز ندارند و این کار زیادی هست که ما انجام میدیم

و 2 اینکه همونطور که یکی از دوستامون گفتن بیشتر دانشگاههای نروژ روش این هست که ثبت نام میکنید فرم اپلیکیشن پرشده رو که براتون میل میکنن پرینت میکنید و با تمام مدارک لازم بدون نقص پست میکنید و این تازه مرحله اول هست

بغیر از NTNU

این یخورده کار رو دشوار میکنه،میخواستم بدونم که راه دیگه هست؟ یا اگر من اشتباه میکنم راهنماییم کنید

بازم ممنون که انقدر صادقانه کمک میکنید

حامد جان
بله.برای بیشتر دانشگاههای نروژ مدارک تایید شده موردنیاز هستند و این را در سایت دانشگاه در بخش پذیرش به روشنی می توانید ببینید.برای دانشگاه NTNU هم لازم است منتها در مرحله اول نیازی نیست که ارسال کنید.به هر صورت در پایان،مدارک تحصیلی تایید شده شما موردنیاز هستند.حالا اگر توانستید که چه بهتر ولی اگر هم برایتان مقدور نبود هرچه برایتان مقدور است ارسال کنید شاید موفق شدید!
امیدوارم همیشه در رسیدن به اهدافتان پیروز باشید

سیروس دوشنبه 15 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 20:49

درود
می خواستم بدونم با داشتن معدل ۱۵ در مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته کامپیوتر شانس پذیرفته شدن در رشته it چقدره و اینکه آیا ناپیوسته بودن مدرک من شانس من را پایین نمیاره ؟

درود دوست من
ناپیوسته بودن مدرک اهمیتی ندارد.معدل شما هم خوب است.مشکلی ندارید

حامد سه‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 17:30

بار هم سلام و معذرت!
به این خاطر که من مطلبتون رو قبل از تغییر خونده بودم و الان دیدم که شما یه سری مطالب رو تصحیح کردین
یه نکته رو یاداور میشم که متاسفانه NTNU هم سطح آیلتس رو تا 6.5 بالا برده
آقا براتون آرزوی بهترین ها رو دارم چون کار بزرگی میکنید و خیلی زحمت میکشید
راستی من با معدل 13.5 نا امید باشم؟
شادو پیروز باشی

درود دوست من
سپاسگزارم از اینکه یادآور شدی.این موضوع در مطلب تصحیح شد
از مهر و توجهی که داری بسیار سپاسگزارم
همیشه شاد و پیروز باشی

نازنین سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:25

سلام من لیسانس IT هستم.برای master میخوام اقدام کنم.با توجه به مطالب شما دام Oslo مناسب دیدم...گویا گفتین واسه این دانشگاه مدرک زبان باید اول دسامبر ارسال بشه!!!!!اما من دی ماه آیلتس میدم!!!! یعنی دیگه بیخیال Oslo بشم؟؟؟؟ و اگه نه میشه واسه پر کردن فرم اولیه کمک کنین؟؟

درود دوست من
خیر.شما میتوانید سایر مدارک را ارسال کنید و در فرم مربوط به ثبت نام قید کنید که زمان تقریبی رسیدن مدرک زبانتان به دانشگاه اسلو چه تاریخی خواهد بود.پیروز باشید

امین سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:39

https://www.intersek.ntnu.no/prelim/fmpro?-db=prelim.fp5&-%20layout=New%20Call%20WWW&-format=newcallegen.htm&-view برای دانشگاه oslo باید این فرم پر کنم؟؟؟

بله.درست است.همین فرم را تکمیل نمایید اما دقت کنید این فرم مربوط به دانشگاه NTNU در شهر ترونهایم است نه دانشگاه اسلو! پیروز باشید

sis سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:18

salam man to formi ke por kardam tahe familamo eshtebah type kardam!nemito0onam dorostesh ko0onam??? edit nadaree!!!

درود دوست من
می توانید فرم را مجدد تکمیل و ارسال کنید.مشکلی نیست

دوستی سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 22:03

سلام ..دوست عزیز ممنون از مطالب وبلاگ..من دانشجوی کامپیوتر هستم...معدلم تقریبا میشه 13.5 البته1 سال دیگه تموم میشه..من تصمیم جدی دارم برای رفتن..زبان هم می توتم راحت نمره خوب بیارم..فقط هم می خوام نروژ باشه...از نظر هزینه مشکل آنچنانی ندارم..و اینکه کسی هست در نروژ که برای کار کمک حال من باشه...من نمیخام موقعیت مهاجرت تحصیلی رو از دست بدم
راستش بیشتر هدفم رفتن از ایرانه

به نظرتون دانشگاهی هست که احتمال قبولی خیلی بالا باشه با این معدل من.؟؟مقاله خاصی هم نداشتم تا به حال

می خوام مطمعن باشم از دانشگاه...یعنی اقدام می کنم 90 درصد قبول کنند...چون قصدم رفتن هست ..حتی اگه دانشگاه سطح پایین داشته باشه

مطالب رو خوندم و دانشگاههای اسلو و nt تثریبا رقابیت سختی دارند...جز این دو دانشگاه که برای رشته ما احتمال قبولی خیلی خیلی بالا داره با شرایط بنده معرفی کنید ...ممنون میشم واقعا....

بعد سوال دیگه اینکه من در مطالب که مطالعه می کردم..کسی از دوستان گفته بودند میشه به عنوان دانش آموز برای یادگیری زبان نروژی اقدام کرد.شرایط این روش چطور هست؟؟
من اگه 6 ماه بتونم نروژ باشم مطمن هستم کار رو برای من پیدا میکنند....فقط 1 روش که حتما بشه رفت

تا جایی که متوجه شدم دیگه نمیشه به عنوان کارجو به مدت 6 ماه رفت...با تشکر

درود دوست عزیز
پس از پایان تحصیل و گرفتن مدرک زبان می توانید برای هر دانشگاهی در دنیا اقدام کنید.شانس پذیرش به مجموعه ای از عوامل بستگی دارد که دانشگاه و معدل و مدرک زبان مهمترین آنهاست.دانشگاههای اسلو و NTNU بهترین دانشگاههای نروژ هستند.برای پذیرش داشتن مدرک زبان الزامیست
پیروز باشید

نگین پنج‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:20

سلام من میخوام فرم اولیه برای دانشگاه های NTNU و OSLO پر کنم.تو انتخاب رشته مشکل دارم.لیسانس فن آوری اطلاعاتم تو دانشگاه Oslo فکر میکنم گزینه هام:
1-Computational Science and Engineering
2-Informatics:Programing and Network
3-Information and Communication Technology(ICT
4-Network and System Administratin
هستند...اگه بیشتر از این رشته هاست لطفا راهنماییم کنین و من راجب هر کدوم یه توضیح بدین که راحتتر بتونم 2 تاشونو انتخاب کنم مرسی و همچنین دانشگاه NTNU که اصلا ر از رشته هاش در نمیارم :-)

درود نگین جان
فکر می کنم انتخاب سوم انتخاب بهتری باشد

sis پنج‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 22:37

salam in ghesmate Submit dousuments ke ye file pdf Attestation form va required supporting document ro felan nabayad kari dashte bashiim???? yani ta vaghtii javabe forme valiye nayo0omade niyad be takmil va ersale ina niist???

دوست عزیز
فرم اولیه فقط برای دانشگاه NTNU است.برای دانشگاه اسلو فرمی که اشاره کردید لازم است همراه با سایر مدارک که تا اول دسامبر امسال بایستی به مقصد رسیده باشد

سارا جمعه 26 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 22:34

ممنون .من تازه دیدم ارشد ام بی ای دارم برای دکتری کدوم دانشگاه بهتره تا کی وقت دارم خیر ببینید

http://skyofnorway.blogsky.com/1390/07/16/post-17

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد