زیر آسمان نروژ
زیر آسمان نروژ

زیر آسمان نروژ

فرصت تحصیل رایگان در دانشگاههای فنلاند- ترم پائیز 2014 میلادی

خواننده گرامی: این وبلاگ غیرفعال شده است.درصورت تمایل می توانید از مطالب سایت "زیرآسمان نروژ" در اینجا دیدن نمایید.

نظرات 188 + ارسال نظر
مازیار دوشنبه 13 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:15

سلام ممنون از اطلاعاتتون

اینجور که بنظر میاد فنلاند شرایطی مشابه داره با نروژ با این تفاوت که هزینه زندگی معادل با جایی مثل آلمان داره برای یک دانشجو که از نروژ پایین تره و یک امتیازه برای منی که self-financed هستم اما متاسفانه دانشگاه هلسینکی که احتمالا مشهور ترین دانشگاه و پایتختشون هم هست رشته های فنی نداره. اگه میشه لطفا چند تا دانشگاه فنی شون رو هم بگین که موقعیت مکانی زیاد شمالی هم نداشته باشه

مرسی

درود دوست عزیز
از سایت زیر می توانید تمامی دانشگاهها را رصد کنید
http://www.studyinfinland.fi/what_to_study/study_programmes_database

عطیه سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 16:12

سلام و خسته نباشد
من میخام واسه مستر در فنلانداپلای کنم ولی مشکل دارم .
فقط واسه ی دانشگاه اطلاعات وجود داره .
واسه computer Science- Engineering میتونید منو راهنمایی کنید که چنتا دانشگاه این رشترو داره چون من نتونستم پیدا کنم . ممنون میشم.
ی سوال دیگه که اینها هم مجانی هاست تحصیل در مقطع ارشد.
ممنون

درود دوست من
این مطلب شما را با روند اقدام برای یک دانشگاه آشنا می کند و انتظار می رود خودتان با توجه به راهنمایی های لازم بتوانید برای سایردانشگاهها به همین روال خودتان اقدام کنید.کار سختی نیست.برای شهریه داشتن یا نداشتن هر دانشگاه در هر رشته خاص کمی وقت بگذارید و سایت دانشگاه و شرایط بخش پذیرش آن رشته خاص را چک کنید.رشته ها را می توانید در زیر بیابید
http://www.studyinfinland.fi/what_to_study/study_programmes_database

محبوبه یکشنبه 8 دی‌ماه سال 1392 ساعت 17:21

سلام من لیستنس اموزش زبان هستم و میخوام برای خمین رشته در مقطع فوق اقدام کنم، به نطرتون پدیرش رایگان میدن ؟
و کدوم دانشگاه باید اپلای کنم ؟

درود محبوبه جان
بله.امکانش هست.همین مطلب را خوب بخوانید.فهرست دانشگاهها درج شده است.کمی در سایت دانشگاهها جستجو کنید

رضا جمعه 13 دی‌ماه سال 1392 ساعت 21:56

سلام من الان سال سوم دبیرستان هستم می خوام بعد دیپلمم برای خارج اقدام کنم خاستم بدونم من می تونم مستقیم برای دانشگاه اقدام کنم یا باید کالج برم اگه کاج برم لیست کالج های فنلاندو میشه برام بزارین ممنون

درود رضا جان
http://www.studyinfinland.fi/what_to_study/study_programmes_database

ساسان سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1392 ساعت 19:14

سلام آیا زبان تدریس برای ارشد در دانشگاههای فنلاند و نروژ انگلیسی هست یا زبانهای همون کشورها ؟

درود
زبان انگلیسی برای بیشتر دوره های مقطع ارشد

Ali پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1392 ساعت 19:59

سلام
برای دوره کارشناسی که به زبان فنلاندی هست ایا دانشجو باید زبان فنلاندی رو قبل از امدن به فنلاند یاد بگیره یا بعد از پذیرش گرفتن به فنلاند میتونه بیاد وبه کلاس های اموزش زبان فنلاندی بره؟

درود علی جان
اگر پیش از آمدن زبان را بلد نباشید بایستی یک دوره زبان را ابتدا در فنلاند بگذرانید و امتحان دهید تا سپس وارد دوره اصلی شوید.اطلاعات بیشتر در داخل سایت رسمی اقدام تحصیلی موجود است

سیاوش یکشنبه 22 دی‌ماه سال 1392 ساعت 22:53

با سلام
من مهندس شیمی هستم از دانشگاه آزاد کرمانشاه با سه سال سابقه کار
دانشنامه من هنوز نیومده و یه گواهی موقت بهم دادن که قابل ترجمه نیست چی کار باید بکنم؟ برم سازمان مرکزی دانشگاه آزاد بگم میخوام واسه اپلای مستر تو خارج از ایران نتیجه میده؟
اگه ممکنه بهم ایمیل بدین

درود سیاوش جان
گواهی موقت را هم می توانید ارائه کنید

سهیل یکشنبه 29 دی‌ماه سال 1392 ساعت 23:57

با سلام.
من ترم آخر مهندسی عمران هستم.ریز نمراتمو چه طوری می تونم بگیرم.کلا با این شرایط اپلای کردن دانشگاه های اروپایی چه جوریاست؟چون نه مدرکمو گرفتم، نه ریزنمراتو بهم می دن،دیپلم هم دستشونه.آیا ترجمه ناجیت به دردشون می خوره؟
ممنون می شم اگر راهنماییم کنین

درود
پس از دریافت مدرک می توانید ریزنمرات را هم دریافت کنید.مدرک موقت هم برای برخی دانشگاهها قابل قبول است.مدرک زبان هم که ضروری ست

چغندر چهارشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 02:54

مثل همیشه عالی بود فقط من تصور می کنم آدرس دانشکده ی فلسفه اینه:
http://www.helsinki.fi/phca/
اونی که شما گفتی دانشکده ی الهیات است. شاید هم من اشتباه می کنم. اما عالی بود ممنونم

سپاس

Neda یکشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 21:22

Salam man taze lisanse omran gereftam AMA riz nomarat am khub nistan mikham bedunam moshkeli ijad mishe?moadele kole man 15 hast va mikham arshad azad memari bekhunam bad vase doctora beram fanland.
Moshkeli Ba moadel nist?a Inke vase memari koja beram behtare ke arzun bashe hazine zendegi va badan talash konam vase eghamat va Kar peida kon am bemunam unja

درود ندا جان
ریزنمرات حتما باید همراه با مدرک ترجمه رسمی بشود.معدل مهم است اما مجموعه ای از عوامل باهمدیگر در نهایت تعیین کننده هستند.نمره زبان هم مهم است.بنابراین با هر پتانسیلی که دارید اقدام کنید و شانس تان را امتحان کنید.در مورد رشته معماری اطلاعات زیادی ندارم اما فکر می کنم دانشگاههای اسکاندیناوی در این زمینه خوب هستند.هزینه زندگی در اسکاندیناوی به نسبت سایر نقاط اروپا بالاست.هزینه های زندگی در نروژ در داخل وبلاگ نوشته شده است.پس از پایان تحصیلات هم می توانید برای کار مرتبط اقدام کنید

Mina پنج‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 14:24

سلام من ارشد مهندسی پزشکی دارم می خوام ببینم اگر بخوام در رشته دندان پزشکی یا پزشکی ادامه تحصیل بدم می تونم کار هم بکنم ؟ آیا به دانشجوهای پزشکی و دندان پزشکی شون هم حقوق می دن ؟

چون گفته برای PHD فقط حقوق ماهیانه می دن.

درود مینا جان
تحصیل در مقطع دکترا در نروژ و فنلاند و سوئد شغل محسوب می شود و حقوق ماهیانه دارد و این محدود به رشته خاصی نمی شود

mahfam جمعه 2 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 03:03

khundam va chon ounja bachelore mdan mikhastam beporsam aya emkane tahsil master be englisi dar fvinland hast dar hamin reshteh yani master of pharmacy ba sepas ba salam man Philippine darusazy

بله.امکانش هست

mahfam شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:42

va kodum daneshgah ba che quality ageh emkanesh hast kami bishtar rahnamaiey konid mamnoon misham ba pouzesh vali eshareiy nakardid ba che hazine

لطفا کمی وقت بگذارید و خوب همین مطلب را بخوانید.همه چیز توضیح داده شده است

mehrdad شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 15:49

با سلام من لیسانس مهندسی معماری دارم.می خواهم برای یکی از دانشگاه های فنلاند اپلای کنم. می خواستم بدونم می تونم برای ارشد (مستر) در یکی از این دانشگاه ها بورس (fund) بشم؟
آیا دانشگاه هایی هستند که شرایط بورس را داشته باشند؟

درود مهرداد جان
لطفا این مطلب را خوب بخوانید.همه چیز توضیح داده شده است.برای اطلاع از شرایط بورس در سایت دانشگاه موردنظرتان جستجو کنید

محمد مقیمی شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 21:22

سلام من کارشناس ارشد حقوق بشر از دانشگاه تهران و وکیل دادگستری هستم. آیا می تونم برای دکترا از یکی دانشگاه های نروژ یا فندلاند پذیرش بگیرم؟ در ضمن من 36 ساله ام و معدلم 17/36 است و چند تا مقاله هم دارم و 6 سال سابقه کار وکالت دارم.
با سپاس از راهنمایی شم.

درود دوست عزیز
بهتر است برای دوره ارشد اقدام کنید.پذیرش مستقیم برای دکترا با توجه به شرایط شما سخت است

آزاده یکشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 18:26

سلام من لیسانس زیست شناسی دارم و می خواهم در رشته دندانپزشکی اقدام کنم 1-آیا می بایست در آزمون ورودی شرکت کنم ؟
2- می توانم واحدهای مشترک را معادل سازی کنم؟
3- برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی شرط سنی وجود دارد؟
4- آیا می توانم برای دختر 6 ساله ام ویزای همراه بگیرم ؟

درود آزاده جان
شرط سنی وجود ندارد اما امکان پذیرش برای شما با توجه به شرایط تان بسیار ضعیف است.شرایط پذیرش در رشته های پزشکی در کشورهای اروپایی متاسفانه حتی برای شهروندان این کشورها هم بسیار دشوار و زمانبر است.بهتر است به پذیرش در مقطع ارشد فکر کنید.در صورت گرفتن پذیرش می توانید ویزای دانشجویی بگیرید و همراه با فرزندتان مهاجرت کنید

الهه یکشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 20:57

سلام من لیسانس معماری دارم و معدلم ١٧/٥ است و میخام پزشکی بخونم ایا امکانش هست؟ و اینکه راهی هست که بدون مدرک زبان(ایلتس ...) پذیرش گرفت؟ مثلا به زبان فنلاندی بخوام بخونم باز هم ایلتس میخاد؟
ممنون

درود الهه جان
برای پذیرش در دوره های لیسانس باید زبان فنلاندی یا سوئدی بخوانید که جزئیات آن در این مطلب نوشته شده است.بدون مدرک زبان امکان پذیرش وجود ندارد.بهتر است تا در ایران هستید مدرک زبان خودتان را بگیرید چون در ایران این کار بسیار کم هزینه تر است
برای پذیرش در دوره های پزشکی شرایط بسیار دشوار است و با لیسانس معماری کاری نمی توانید انجام دهید.پیشنهاد می کنم به دانشگاههای نروژ برای دوره ارشد فکر کنید.پیروز باشید

پویا شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 00:19

با سلام من کاردانی علوم دامی دارم و برای کارشناسی میخوام اقدام کنم .
میخواستم ببینم کی باید شروع به گرفتن ایلس کنم.

و اینکه کی باید مدارکمو به دانشگاهاشون ارسال کنم؟

بازم ممنون از راهنمای های خوبتان

درود
برای ترم پائیز 2015،بایستی تا ماه اکتبر یا نوامبر 2014 مدارک تان تکمیل باشد تا بتوانید اقدام کنید

زهره شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 00:25 http://www.amuzeshi3.blogfa.com

سلام من دانشجوی کارشناسی ارشد اموزش زبان انگلیسی هستم. ایا در فلاند دکتراهم بصورت رایگان تدریس میشود؟

ممنون از راهنماییتون

درود زهره جان
دکترا شغل محسوب می شود و حقوق ماهیانه دارد.لطفا به مطلبی در همین رابطه در بخش تحصیل در نروژ مراجعه کنید

شیما سه‌شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 20:52

با سلام و تشکر
من لیسانس مهندسی برق الکترونیک هستم میخاستم بپرسم برای این رشته کدوم دانشگاهها بهترن؟ممنون میشم راهنمایی کنید

درود شیما جان
همین مطلب را خوب بخوانید.خودتان براحتی می توانید دانشگاه تان را بر اساس رشته تان پیدا کنید.همه دانشگاهها رشته های فنی و مهندسی را ندارند

فاطمه چهارشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 07:31

سلام
من ارشد مشاوره دانشگاه ازاد هستم 6تا مقاله علمی پژوهشی دارم.چطور می تونم برای دکتری فنلاند اقدام کنم؟
ممنون از راهنماییتون

درود فاطمه جان
همین مطلب را خوب بخوانید

حمید جمعه 8 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 14:22

سلام
من دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر - نرم افزار هستم
می خواستم بدونم برای دوره ی کارشناسی ارشد،با توجه به رشته ام، در کدام دانشگاه فنلاند می توانم تحصیل کنم؟
ممنون

درود حمید جان
همین مطلب را خوب بخوانید.همه چیز توضیح داده شده است

افسانه یکشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 13:20

سلام
دانشجوی ارشد مهندسی صنایع هستم اما دفاع نکردم میشه راهنمایی بفرمائید که اگر مدرک ارشد رو داشته باشم بهتره یا اینکه میتونم قبل از اتمامه ارشد اقدام کنم
2- تحصیل در رشته مهندسی صنایع در فنلاند رایگان هست یا خیر؟
ممنون

درود
بهتر است برای دوره ارشد/مستر/ کنید.تحصیل رایگان است

ستاره شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 03:42

سلام

نامزد من از دانشگاه التو پذیرش گرفته است. می خواستم بدونم در صورتی که ما با هم ازدواج کنیم ایا همزمان من هم میتوانم ویزا بگیرم ویا من باید ازروش های دیگر اقدام کنم؟
با تشکر

درود
ابتدا دانشجو وارد می شود و سپس می تواند برای همسرش دعوتنامه ارسال کند

فراز یکشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:48

سلام
واقعا ازتون ممنونم ،سایتتون بی نظیره ،مرسی از اینکه انقدر متعهد به هم وطناتون کمک میکنید،
یه سؤال برام پیش اومد،من دوستم برای امتحان ورودی دانشگاه های فنلاند این هفته داره میره ترکیه ،ولی توی بخش مربوط به لیسانس نوشته شده بود که همه ی امتحان ها فقط تو فنلاند برگزار میشه، یکی اینو میخواستم بدونم که ممکنه همچین چیزی باشه یا فقط تو فنلاند امتحان میگیرن؟ دوم اینکه در فنلاند و نروژ هیچ رشته ای در مقطع لیسانس به اینگیلیسی تدریس نمیشه؟ متشکرم

درود دوست من و سپاس از مهرت
برخی رشته ها در مقطع لیسانس به زبان انگلیسی ارائه می شوند.لطفا سایت را خوب مرور کنید.همه چیز توضیح داده شده است.در مورد امتحانات ورودی اطلاعی ندارم

ایمان یکشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 12:35 http://www.invaa.blogfa.com

سلام من سال سوم تجربی و معدلم 16 است شرایط بورسیه شدن و هزینه و گرفتن ویزای دانشجویی رو برام توضیح بدین ممنون

درود
ابتدا مدرک تحصیلی و مدرک زبان را بگیرید.سپس می توانید اقدام کنید

ایپانم دوشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 03:46 http://www.invaa.blogfa.com

من سال سوم تجربی ام اگه میشه همه چیز رو برام توضیح بدهید

درود دوست عزیز
بهتر است فعلا صبر کنید تا مدرک تان را دریافت کنید.روی زبان انگلیسی هم از الان باید کار کنید تا مدرکش را بگیرید

بهنام سه‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 16:28

با سلام و درود
من دانشجوی سال اخر مهندسی صنایع هستم,می خواستم ببینم اگه بخوام برای ارشد رشته عمران برم,دانشگاه های نروژ یا فنلاند میپذیرن یا نه؟

درود
عمران به صنایع؟! پیش نیازها را چه می کنید؟! بایستی برای دوره ارشد رشته ی دوره لیسانس تان اقدام کنید

بهنام پنج‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 22:39

با سلام و سپاس از شما
ار رشته صنایع به عمران؟
یعنی امکانش نیس؟

خیر

آیدا سه‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:21

سلام من ساکن دبی هستم ولی اینجا اقامت ۶ ماه دارم آیا با مدرک لیسانس روانشناسی دانشگاه پیام نور میتونم توی یکی از دانشگاه های که خیلی شمالی هم نباشه در رشته خودم ادامه تحصیل بدم ..؟

درود آیدا جان
بله. امکانش هست. به سایت زیر بروید و دانشگاه موردنظرتان را بیابید
www.studyinnorway.no

دنیز رضایی سه‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 16:24

من کارشناس حقوق هستم در رشته حقوق تجارت بین الملل یا حقوق بین الملل می خوام در فنلاند ادامه دهم معدلم 12 از دانشگاه پیام نور است.ایا میتوانم اقدام کنم.

درود
معدل پایین شانس تان را کم می کند اما شاید نمره زبان تان بتواند جبران مافات کند. به هر حال بنده اطلاعی ندارم چقدر شانس دارید. باید شانس تان را بیازمایید. پیروز باشید

saeed چهارشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 20:36 http://bookin.ir

سلام معدل من 12 هست در رشته شیمی اما زبان فرانسه انگلیسی و ترکی استانبولی رو مشکلی ندارم.چون خواهرم میخواد پذیرش بگیره منم میخوئام واسه ادامه تحصیل برم باهاش .با شرایط معدلم پذیرش میدن؟

درود دوست عزیز
معدل شما پایین است. امکانش ضعیف است. برای ادامه تحصیل داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره دستکم 6 ضروری ست

صادق شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 20:24

سلام
ممنون از مطالب مفیدتون
من پزشک عمومی هستم-میخواستم برای تخصص اقدام کنم.
ایا میتونم در فنلاد پذیرش بگیرم؟
لطفا راهنمایی بفرمایید

درود صادق جان
برای رشته های پزشکی اساسا در سرتاسر کشورهای اسکاندیناوی شرایط پذیرش بسیار سخت است و نیاز به دانستن زبان و گذراندن دوره ها و امتحانات به زبان همینجاست

سوما ساعدپناه یکشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 19:48

سلام
من دانشجو جامعه شناسی هستم برای دکتری فنلاند این رشته رو داره؟

درود
لطفا به سایت دانشگاه موردنظرتان مراجعه کنید و خوب این مطلب را بخوانید

سپیده دوشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 16:45

سلام من لیسانس بهداشت دارم همسرم پزشکه ومیخایم برای ادامه تحصیل پذیرش بگیریم من میخم در رشته دندانپزشکی پذیرش بگیرم وهمسرم جراحی ومدرک
ک ایلس ۷داریم
۱-ایا شرط معدل برای من وجود داره؟
۲-هزینه زندگی جفتمون چقد میشه
ایا اگه پذیرش بگیریم به جفتمون حقوق میدن
چقدر؟

درود
بایستی به سایت دانشگاه موردنظرتان بروید و تمامی مدارک و اطلاعات موردنیازتان را در سایت دانشگاه دقیق پیدا کنید

ستار جمعه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 09:04

سلام .پسر من دیپلم انگلیسی نظام کمبریج از دبیرستان کمبریج در کویت و همچنین a/level هم از بریتش کنسول نظام کمبریدج دارد حال با این مدارک و اینکه زبان او انگلیسی است امکان ورود به دانشگاه در فنلاند بدون اشنایی به زبان فنلاندی در رشته های پزشکی یا شیمی و پتروشیمی به زبان انگلیسی هست؟ممنونم

درود ستار عزیز
بله. امکانش که هست.مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس در هر صورت موردنیاز است. به سایت دانشگاه موردنظرتان مراجعه کنید.تمامی مدارک و شرایط موردنیاز را در سایت دانشگاه می توانید بیابید

bita یکشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 14:13

باسلام وتشکر بابت اطلاعات مفیدتون
یسوال دارم آیا برا پذیرش گرفتن ارشد علوم پایه شرط سنی دارن

درود بیتا جان و سپاس از توجهت
برای ادامه تحصیل هیچگاه برای هیچ فردی شرط سنی وجود ندارد

بابک یکشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 21:15

ضمن سلام و سپاس به دوست عزیزم بابت وقتی که میذارین و به سوالات ما جواب میدید
ببخشید من در این وبلاگ قسمت هزینه زندگی دانشجوی در کشور نروژ و فنلاند رو مطالعه و محاسبه و مقایسه کردم و طبق چیزی که نوشته شده بود هزینه زندگی یک دانشجو در کشور نروژ حداقل 5000 کرون و معادل دو میلیون و پانصد هزار تومان است و هزینه زندگی دانشجویی در فنلاند حداقل 800 یورو یعنی معادل سه میلیون و هشتصد هزار تومان است که خوب بالاخره قراره خانوادهامون این مبلغو از ایران برامون بفزستن دیگه تازه هزینه ی بعضی رشته ها داخل بعضی دانشگاه های فنلاند که شهریه میگیرن و رشته منم که مهندسی شیمی هست جزوه اون لیست رشته های بود که خودتون گذاشته بودید و بهشون شهریه تعلق میگرفت بماند با این حساب میخواستم ببینم که چطور نظرتون اینا که هزینه زندگی یک دانشجو داخل فنلاند کم تر از کشور نروژ است!!؟ خیلی ممنون

تمامی دانشگاههای فنلاند بدون شهریه نیستند. همانطوری که خودتان هم اشاره کردید، برخی رشته ها در برخی دانشگاهها شهریه می گیرند. هزینه زندگی در نروژ کمی بالاتر از فنلاند است. کافیست در گوگل بنویسید
life expenses in Finland
life expenses in Norway

سارا دوشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:35

با عرض سلام و ادب
من کاردانی دوره شبانه دانشگاه سراسری و کارشناسی غیرانتفاعی با معدل ۱۷:۵۰ دارم در رشته عمران.
اما در مطالب بالا دانشگاهی که عمران داشته باشه پیدا نکردم

لطفا برام توضیح بدین و درصد پذیرشمو تقریبی تخمین بزنید
با تشکر فراااااااااوان

درود
بنده درصد پذیرش هیچ فردی را در اینجا تخمین نمی زنم دوست من. این مطلب برای راهنمایی شماست. به سایت های مرجع یا به سایت خود دانشگاه مراجعه کنید

بابک دوشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 15:39

با عرض سلام خدمت دوست عزیزم
من حرف شما رو قبول دارم اگر میگید هزینه ها کم ترن ولی خوب طبق چیزی که نوشته بودید که حداقل هزینه یک دانشجو در این دو کشور چقدر است و من اینارو با هم مقایسه کردم آیا با تو جه به این ارقام هزینه زندگی در فنلاند بالاتر نیست!!؟

درود
دستکم برای یک نفر با فرض زندگی دانشجویی سالیانه بین 50 تا 60 میلیون تومان. حالا چه فنلاند باشد چه نروژ. کافیست در گوگل بنویسید
life expenses in Finland
life expenses in Norway

بابک سه‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:21

واقعا کمال تشکرو ازتون دارم که انقدر سریع و به موقع به سوالاتم جواب میدید
میگم پس با این حساب هزینه زندگی داخل این دو کشور خیلی زیاد و خارج از بودجه من میشه میخواستم ببینم شما کدوم کشورای اروپایی رو برای ادامه تحصیل پیشنهاد میکنید که هزینه زندگی دانشجویی داخل اونا دیگه سالیانه بیشتر از بیست میلیون نشه با تو جه به اینکه من رشتم مهندسی شیمی از دانشگاه آزاد هست و معدلم فارغ التحصیلیم 15 خورده ای هست؟ خیلی ممنون

دوست من
بنده پیشنهاد خاصی نمی توانم به شما بدهم اما هزینه زندگی در کشورهای شرق و جنوب اروپا از کشورهای غرب و شمال اروپا به مراتب کمتر است.مثلا در رومانی،بلغارستان،لهستان،مجارستان،اوکراین،یونان و... هزینه زندگی پایین تر از هزینه زندگی در کشورهایی نظیر آلمان،فرانسه،انگلستان و... و باز هم به مراتب کمتر از کشورهای اسکاندیناوی و نوردیک است.
لطفا برای اطلاعات بیشتر از شرایط کار و مهاجرت و تحصیل در تمامی کشورهای دنیا به سایت پارسی زبان زیر بروید تا از تجارب هموطنان خودتان بهره مند شوید
http://www.applyabroad.org/forum

هانیه یکشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 07:02

سلام....
من دانشگاهی برای ارشد عمران در فنلاند پیدا نمی کنم.... میشه راهنماییم کنید... و بهترین دانشگاه تو این رشته رو معرفی کنید... ممنون

http://www.metropolia.fi/en/degree-programmes/civil-engineering-and-building-services/civil-engineering-tuition-in-english/
و
http://www.aalto.fi/en/studies/education/programme/structural_engineering_master/
و
http://www.tut.fi/en/about-tut/departments/civil-engineering/

هانیه یکشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 09:05

ببخشید آیا تحصیل تو این رشته رایگانه و تو این دانشگاهها....؟

لطفا برای اهداف تان کمی وقت اختصاص بدهید و سایت ها را مطالعه کنید. تحصیل در بیشتر رشته ها در فنلاند شهریه ای ندارد اما هزینه زندگی بر عهده خودتان است

sasan یکشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 14:43

سلام ارشد در رشته عمران آیا امکان تحصیل رایگان هست؟

http://www.metropolia.fi/en/degree-programmes/civil-engineering-and-building-services/civil-engineering-tuition-in-english/
و
http://www.aalto.fi/en/studies/education/programme/structural_engineering_master/
و
http://www.tut.fi/en/about-tut/departments/civil-engineering

ابراهیم دوشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 14:11

با سلام
آیا تحصیل دکتری در فنلاند ( مانند نروژ ) شغل محسوب میشه و پس از اتمام تحصیلات می توان درخواست اقامت دایم داد؟
بسیار ممنون

درود
بله دوست عزیز

پیمان سه‌شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 22:01

سلام....خدا قوت!
رشته برق قدرت شاخه الکتروتکنیک در کدوم دانشگاهای فنلاند موجوده؟
البته برای ارشد! متاسفانه پیدا نکردم....:(
دوم اینکه...برای خروج بدون کارت خدمت نظام وظیفه چه اقدامی میشه کرد؟؟
اگر پذیرش با موفقیت انجام شد! تا چه مدت زمان میشه برای دریافت ویزا افدام کرد؟؟یعنی فرم پذیرش باطل میشه یا نه ؟؟از همکاریتون ممنونم:*

درود پیمان جان
به سایت مرجع مراجعه کنید.شاخه مهم نیست.خود رشته برق را جستجو کنید.در صورت دریافت پذیرش تحصیلی می توانید از معافیت خدمت استفاده کنید.مشکلی نیست

پریسا قانونی چهارشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:11

با عرض سلام و خسته نباشید به شما
من رشته کامپیوتر خوانده ام در دانشگاه ازاد
و می خواهم تغییر رشته بدهم دکوراسیون داخلی ویا رشته طراحی سه بعدی ( با تریدی مکس) و زبان هم متوسطه لطفا من را راهنمای کنید که چه باید بکنم

درود پریسا جان
برای هر رشته ای بایستی پیش نیازها برای پذیرش در آن رشته را داشته باشید.فرقی نمی کند چه رشته ای باشد.لطفا برای هر رشته سایت دانشگاه مربوطه را جستجو کنید

پریسا قانونی چهارشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:39

ببخشید دوباره مزاحم شدم
یک سوال دیگر
اگر زبانمان متوسط باشد و مدرک زبان نداشته باشیم امکانش هست خوده دانشگاه برایمان زبان بگذارد و اگر قبول شدیم
در دانشگاه ادامه تحصیل بدهیم .
یا بهتره کالج برم در انجا؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

درود
بهتر است از ابتدا مدرک زبان تان را از ایران بگیرید و ارائه کنید.هزینه زندگی در فنلاند بسیار بالاست.در ضمن دانشگاهها مدرک زبان را جزو شرایط پذیرش می دانند

رضا چهارشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 14:15

سلام
برای بچلر میخواستم اقدام کنم ولی ترم پائیز 2014 رو از دست دادم. میتونم برای ترم بهار اقدام کنم یا باید تا سال بعد صبر کنم؟

درود
در ترم بهار رشته های محدودی ارائه می شود.بیشتر دوره های ارشد که به زبان انگلیسی هستند در ترم پاییز ارائه می شوند

mehrdad پنج‌شنبه 8 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:10

با سلام و تشکر از مطلب کامل تون. من ارشد مترجمی زبان از دانشگاه آزاد دارم و می خواستم برای دکتری اقدام کنم. سوالی که ازتون داشتم اینه که دانشگاه های فنلاند مدرک دانشگاه ازاد رو قبول دارند؟ سوال بعدیم اینه به نظر شما میشه روی کار کردن اونجا برای تامین مقداری از هزینه ها حساب کرد؟ راستی برای اقدام کردن برای پاییز 2014 الان دیر شده؟

ممنون از پاسخگویی تون

درود
بله دوست من.مدارک تمامی دانشگاههای سراسری،آزاد،علمی کاربردی،پیام نور،غیرانتفاعی و... معتبر هستند.بعنوان دانشجو کار خاصی در دوران تحصیل تان نمی توانید انجام دهید.بایستی زبان نروژی بدانید تا بتوانید به کار پیداکردن امیدوار باشید.بایستی هزینه زندگی تان را برای طول تحصیل با خودتان به همراه بیاورید.برای ترم پاییز 2015 می توانید از ماه اکتبر امسال اقدام کنید.پیروز باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد