زیر آسمان نروژ
زیر آسمان نروژ

زیر آسمان نروژ

خدمت سربازی اجباری برای زنان در نروژ

خواننده گرامی: این وبلاگ غیرفعال شده است.درصورت تمایل می توانید از مطالب سایت "زیرآسمان نروژ" در اینجا دیدن نمایید.

نظرات 25 + ارسال نظر
پویا دوشنبه 15 دی‌ماه سال 1393 ساعت 14:56

وای چقد مطلب جدید امروز گذاشتین ،، ممنون از زحماتتون

ایمان پنج‌شنبه 18 دی‌ماه سال 1393 ساعت 20:13

ببخشید رشته ی نرم افزار کامپیوتر یا IT توی نروژ برای ما ایرانیا تحریمه؟!

خیر اما شانس دریافت ویزا پس از دریافت پذیرش از دانشگاه خیلی بالا نیست

ایمان یکشنبه 21 دی‌ماه سال 1393 ساعت 23:08

میشه یکم بشیتر توضیح بدین؟ وقتی دانشگاه مقصد اکی کرده کارارو مشکل چی میتونه باشه؟

درود
مشکل صدور ویزاست که متاسفانه اداره مهاجرت برای ایرانیهایی که به قصد تحصیل در رشته های حساس به نروژ می آیند کمی سخت گیری بیش از حد معمول می کند

ایمان شنبه 27 دی‌ماه سال 1393 ساعت 11:39

ببخشید من شنیدم بخاطر اخراج شدن چندتا دانشجوی ایرانی، دانشگاه های نروژ دیگه رغبتی برای پذیرش دانشجو های ایرانی دیگه ندارن این مسئله حقیقت داره؟

درود ایمان جان
شرایط دریافت ویزای دانشجویی سخت شده اما غیرممکن نشده.به هر صورت باید ریسک هزینه کردن و ویزا نگرفتن رو در نظر بگیرید

یاسین شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 17:33

ادمین جان. ایا یک شبکه ی اجتماعی(دوست یابی) مثل (vk.com که فقط برای مردم روسیه است) میشناسی که فقط برای مردم نروژ باشد یا برای مردم کشور های اسکاندیناوی؟ (اگه میتونی یه سرچی در این مورد توی گوگل بکن من نروژیم خوب نیست)

باران شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 01:55

با سلام و سپاس
امکانش هست لطفن کمی در مورد لزوم گوشنت کردن مدارک دانشگاههای ایران در موسسه NOKUT توضیح بفرمایید! برای کار کردن ، ادامه تحصیل ضرورت دارد یا اینکه اینهم از شرایط سختگیرانه اخیر نروژیهاست؟

درود باران جان
به اینجا بروید
http://www.nokut.no/en/Foreign-education/NOKUTs-general-recognition/Apply-for-NOKUTs-general-recognition/

بهراد چهارشنبه 22 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 00:30

سلام متشکرم از وبلاگ خوبتون
اینکه اگه با ویزای ٣ ماهه لهستان که ویزای شنگن هم هست وارد نروژ بشم و بخوام تو نروژ برای تحصیل اقدام کنم شدنی هست؟ یعنی اول برای زبان نروژی در یک مدرسه زبان نروژی اقدام کنم و در کنارش برای دانشگاه هم درخواست بدم
منظور اینکه برای ویزای تحصیلی نروژ دیگه نیازی نیست به ایران برگردم ؟ همونجا می تونم ویزا بگیرم ؟ ٢٤ سالمه بعد از دوره نروژی می خوام برای دوره لیسانس تجارت اقدام کنم

درود بهراد جان
برای پذیرش تحصیلی پیش از هر چیزی نیاز به پذیرش رسمی دانشگاه هست.حالا اگر در هرجای دنیا ساکن باشید مهم نیست.می توانید برای ویزای دانشجویی از سفارت نروژ در هر جایی که ساکن هستید اقدام کنید و پس از گرفتن ویزا به نروژ بیایید

سحر یکشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 08:50

سلام و درود فراوان خیلی تشکر میکنم از وبلاگ مفیدتون و مطالب جالب درباره نروژ.میخواستم بپرسم من در ایران مدرک پیشدانشگاهی رو در رشته ریاضی فیزیک گرفتم ولی متاسفانه به دلیل مشکلاتی نتونستم خوب درس بخونم و سطح نمراتم بسیار پایین هست.با توجه به شرایطی که توضیح دادم آیا امکانش هست که مرا در دانشگاه بپذیرند و یا باید از راهنمایی شروع به تحصیل کنم لطفا مرا راهنمایی کنید.

درود سحر جان و سپاس از توجه و مهرتان
برای دوره های ارشد که بایستی دستکم مدرک لیسانس داشته باشید. برای رشته های لیسانس هم در نروژ داشتن مدرک پیش دانشگاهی کافیست ولی بایستی به زبان نروژی مسلط باشید

شقایق چهارشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 08:16

با سلام و تشکر از این همه محبت و لطف سرشار شما برای به اشتراک گذاشتن دانسته ها و تجربیاتتون
۳۲ سالمه و کارشناسی هنر و ارشد مدیریت دارم.. می خوام برم سوئد ولی مدرک زبان ندارم.. خالم تو استکهلم زندگی میکنه..
ظاهرا دوره های ۶ماهه زبان انگلیسی هست که میشه برای اون پذیرش گرفت..در مورد این دوره ها چیزی میدونید؟ در دانشگاهها برگزار میشه یا موسسه ای؟ راستش لینکی پیدا نکردم..اگر جایی رو میشناسید ممنون میشم راههنماییم کنید.
باز هم متشکرم.

درود شقایق جان و سپاس از مهرت
به گروه نیازمندی های ایرانیان سوئد در فیسبوک سری بزنید. آنجا راهنمایی بگیرید

سید سعید چهارشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 21:19

حاجی لطفا مطلب جدید بزار ببینیم تو فرنگ چه خبره!

علی پنج‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 15:12

سلام وقت بخیر
چندین ساله که دو وبلاگ زیر آسمان سوئد و زیر آسمان نروز رو دنبال میکنم (میکردم)
الان بنا به شرایطی خارج از ایران و در ترکیه زندگی میکنم
میخوام وبلاگی بسازم و در اون به شرح مسائل موجود د رترکیه و معرفی اون بپردازم
به ذهنم رسید با کسب اجازه و در صورت موافقت شما اسم اون رو زیر آسمان ترکیه بگذارم.
خیلی ممنون میشم جوابم رو بدید.
منتظر ایمیلتون هستم.
همچنین سوالی در رابطه با انتخاب نوع هاست برای وبلاگم دارم
که کدوم دامنه بهتره.
قبلا زا شما متشکرم.

درود علی جان
اختیار دارید. دامنه های net , org مناسب کار شما هستند.پیروز باشید :)

علی جمعه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 10:46

خیلی خیلی از شما ممنونم
پس با کسب اجازه و رعایت حق کپی رایت، از اعتبار اسم وبلاگ های شما استفاده میکنم و وبلاگ زیر آسمان ترکیه رو خواهم ساخت.
پیروز و مسعود باشید.

پروانه شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 15:33

با سلام و خسته نباشید
چرا سایتتون آپدیت نمیشه؟

درود
بزودی بروز خواهد شد پروانه جان :)

س سه‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 13:30

با سلام و تشکر از وبلاگ خوبتون.لطفا درباره تأمین اجتماعی و بیمه درمانی و نظام سلامت نروژ مطلب بگذارید.

بابک پنج‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 19:31

با سلام آقای مهدی پور عزیز
من سوالی داشتم ازتون و اون اینه که آیا رشته هایی مثل بیولوژی یا بیوتکنولوژی هم جز رشته های حساس برای ما ایرانی هاست؟!
با تشکر

درود بابک جان
فهرست رشته ها در داخل وبلاگ در بخش تحصیل در نروژ موجود است

حسین دوشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 05:03

سلام
عذر میخوام که نظر و سوالمو رو در یک پست نامربوط گذاشتم.
من دانشجو کارشناسی نفت هستم. برای ادامه تحصیل خیلی دوست دارم به خارج کشور برم و با توجه به تحقیقاتی که کرم کشور نروژ رو برای رشته ام پیشنهاد شد. اما اتفاقات اخیری که در این کشور افتاده حسابی مرددم کرده.
اول از همه میخواستم بدونم که رشته من "مهندسی نفت" جزو رشته های در تریم حساب میشه؟
دوم با توجه به اینکه مدرک کارشناسی من از دانشگاه معتبری نیست شانس پذیرشم چقدر هست؟
متشکرم

درود حسین جان
شانس دربافت ویزا کم است. شانس دریافت پذیرش از دانشگاه خوب است و مشکلی ندارد

سید محسن سعیدی سه‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 03:41

سلام رفیعی عزیز،
خیلی وقته که مطلب جدیدی از شما ندیدم. راستش نگران شما شدم. انشاء الله که سالم و سرحال باشین. من از مطالب شما به خاطر نوع اطلاعاتی که منتشر میکنید خیلی خوشم میاد و مطالبتون رو دنبال میکنم و به بسیاری از افرادی که میخواهند به اروپا مهاجرت کنند توصیه میکنم.
امیدوارم مطالب جدیدی از شما در این سایت ببینم.

موفق و پیروز باشید.

درود دوست من و سپاس از مهر و توجهت.حتما وقت کنم وبلاگ را بروز می کنم :)

مسعود پنج‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 07:36

سلام و تشکر فراوان از اطلاع رسانی و کار فرهنگی شما هموطن عزیز.
میخواستم بگم دغدغه اغلب افرادی که از وب سایتتون بازدید میکنند مباحث مربوط به مهاجرت هست، خواه تحصیلی خواه کاری.
اگه ممکنه میخواستم خواهش کنم در مورد وضعیت پیش رو بازار کار نروژ در آپدیت های آینده بیشتر صحبت بفرمائید.
ممنون

درود مسعود جان و سپاس از مهرت
چشم.حتما

نسترن چهارشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:38

سلام
آیا در نروژ بسیج عمومی مثل ایران وجود دارد؟ارتش نروژ چه جور ارتشی است؟

درود
بسیج عمومی که خیر ولی ارتش بله. اطلاعات بیشتری در این مورد ندارم

بابک سه‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 07:40

سلام علی آقا
میخواستم بپرسم ببینم که آیا درسته که مدت زمان کسب اقامت دائم نروژ از 3 سال به 5 سال افزایش یافته؟!
با تشکر

درود
خیر. هنوز قانون 3 سال است

پویا چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 21:26

سلام ، خسته نباشید

چرا دیگه مطلب جدید نمیزارین؟؟ دارم کم کم نگران میشم . ما رو تنها نذارین

سید سه‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 13:15 http://LAND-AFG.BLOGSKY.COM

سلام علی آقا
دوسالی هست که مشترک و خواننده ی همیشگی وبلاگ های شمام.
از نوع نوشتن و اطلاعات بی شمار شما که بی دریغ در اختیار دوستان قرار میدید متشکرم
اما سوال من:
علی جان بنده افغان هستم مقیم ایران و مدرک پیش دانشگاهی رشته ریاضی و فیزیک دارم. رشته ای رو که میخواستم تو دانشگاه های ایران اجازه تحصیل نداشتم.میخواستم ببینیم اگر از ایران برای اپلای دانشگاه نروژ اقدام کنم آیا باتوجه به افغان بودنم امکان گرفتن ویزا از سفارت نروژ رو دارم یا نه؟
همچنین وقت اندکی دارم و اقامتم تو ایران داره به مشکل برمیخوره

درود دوست خوب من و سپاس از مهرت
بله. هیچ مشکلی ندارید. اگر شرایط پذیرش را دارید می توانید اقدام کنید و پذیرش بگیرید

سحر دوشنبه 29 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 17:26 http://myeducationingermany.mihanblog.com/

سلام به شما..وبلاگ بسیار عالی و مفیدی دارید
خوشحال میشم شما هم مارو با عنوان تحصیل در المان لینک کنید

مازیار کریمیان شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 19:19

با سلام
اینجانب مازیارکریمیان از طریق وبلاگتان با شما آشنا شدم ، در حال حاضر یک شرکت بازرگانی دارم و جهت صادرات کالا به کشورهای اروپایی ( و نروژ ) بدنبال دوستان ایرانی در این کشورها هستم ، لطفا در صورت تمایل راهنمایی بفرمایید ، مطمئنا لطف شما بی پاسخ نخواهد ماند .

با تشکر
مازیار کریمیان
karimian.maziar@gmail.com

مرتضی خزانی فر چهارشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 12:28

سلام
وبلاگتون خیلی مفیده
مرسی از زحماتتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد