زیر آسمان نروژ
زیر آسمان نروژ

زیر آسمان نروژ

مقاله ی جنجالی یک روزنامه نگار ایرانی-سوئدی علیه دولت نروژ

خواننده گرامی: این وبلاگ غیرفعال شده است.درصورت تمایل می توانید از مطالب سایت "زیرآسمان نروژ" در اینجا دیدن نمایید.

نظرات 11 + ارسال نظر
hr سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 18:08

خیلی خوشحالم که یک انسان پیدا شد که از سیاست های تژاد پرستانه و خوددبرتر بینانه در دنیای به ظاهر متمدن و در درون وحشی انتقاد کرد. این حرفای احسان اصلن تند نبوده اینکه این همه واکنش به حرفاش نشون دادن نشون از پیشرفت ارتجاع در جهان است.

tyr og diws جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 15:11

من بعید میدونم این فرد یک ایرانی باشه یا مخلوط ایرانی- عرب (مسلمان مهاجر) باشه چون ایرانیا این جوری نیستند . این ها قطب شمال هم برند بازم اعتراض دارند . آره نازیسم با اسلام فرق داره چون هیتلر این مسلمونا رو حساب نمی آورد و فقط یهودی ها رو بیخودی بزرگ کرد . من نازی نیستم اما می دونم اگه نژاد پرستی مخصوصا در ایران و اروپا از پا بیافته همه دنیا رو این اقلیت جهان عرب ها و یهودی ها می گیرند و به قول خودشون حقوق بشر دروغین و جامعه جهانی درست می کنند . تا همین حالا هم کمی دیر شده و دنیا متوجه خطره . چرا اونا از بیابوناشون فرار می کنند و به هر جایی که می رند می خواهند اونجا را برای خودشون کنند تا راحت باشند اونم به اسم دین و خدا . هر سرزمینی در هر جای زمین برای خودش تاریخ و آیین و زبان و فرهنگ و نژاد داره پس نمی خواد مسلمون باشه و خدای بیابون ها رو بپرسته . دفاع از وطن نژاد پرستی نیست .

عثمان جهانی چهارشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 16:03

سلام دوستان !
من چند روز پیش مقاله کوتاهی نوشته بودم.
اکنون خود هم قربانی سیاستهای نژاد پرستانه نروژ شده ام و به کمک و همیاری شما دوستان فعال این سایت نیاز فوری دارم.
من تبعه این کشور هستم و مدت ١٤ سال است اینجا اقامت دارم.
بدلایل مختلف تحمیلی سیستم و بدلیل بیماری بیکار هستم و میزان درآمدم به سقف مورد نیاز اداره مهاجرت نمیرسید تا بتوانم بوسیله دعوت نامه و قانونی همسرم را به نزد خود بیاورم.
‌همسرم ٦ ماه پیش بوسیله ویزای فرانسه به نروژ آمده و تقاضای پناهندگی داده ، اما پزیرفته نشده.
امروز پلیس نروژ در حالی که من منزل نبودم ، بدون اخطار قبلی به منزل ما آمده و همسرم را به اردوگاه ترانزیت فرودگاه منتقل کرده اند و میخواهند فردا با پرواز ساعت ١١ همسرم را اخراج و به فرانسه برگردانند. این در حالی است که او قبلا از فرانسه تقاضای پناهندگی نکرده، بلکه با ویزای فرانسه به نروژ آمده تا به همسرش ملحق شود و با من زندگی کند، اما دولت نژاد پرست نروژ حق همزیستی قانونی ما را از ما سلب کرده .
از همینجا از همه ایرانیان فعال حقوق بشر و حامی پناهجویان، بویژه دست اندر کاران عزیز این سایت تقاضا دارم ، امروز و امشب کمک کنید تا کمپینی علیه اخراج همسرم راه انداخته و به هر روشی که میتوانید کمک کنید تا از اخراج همسرم جلوگیری کنیم .
از توجه و حسن نیت همگی قلبا متشکرم .

دوست شما ، عثمان جهانی

عماد پنج‌شنبه 9 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 18:53

با سلام به همه خوانندگان این صفحه. متاسفانه دولت راستگرای نروژ یک دولت وابسته به صهیونیسم جنایتکاراسرائیل است و چون درعرصه سیاست بین الملل جایگاهی ندارد با اتخاذ سیاستهای افراطی علیه مسلمانان و بخصوص ایرانیان ، می خواهد سرسپردگی ذلیلانه خود را به انگلیس و امریکا و سرمایه داران مولتی میلیاردر جنایتکار یهودی اسرائیل نشان دهد ؛ شاید بتواند برای خود اربابانی متنفذ پیداکند تا درآینده هم بتواند با کمک این جنایتکاران قدرت را دردست داشته باشند. اخراج دانشجویان ایرانی به بهانه تحریم هسته ای ایران ، درحالی که بعضی ازرشته ها اصولا به انرژی هسته ای بی ارتباط هستند مانند رشته تخصصی نقاشی و...- نشان دهنده همان سیاست افراطی نژاد پرستی دولت راستگرای نروژ است. یا پناه ندادن به آوارگان جنگزده سوری و اخراج رومانیایی ها و... ، و عدم انتقاد از جنایتهای جنگی این روزهای اسرائیل و نسل کشی مردم بی دفاع و کودکان بی پناه غزه . همه و همه بیانگر حکومتی مزدور و نژادپرست و ضدارزشهای انسانی می باشد.

خواهر یه مهاجر یکشنبه 20 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 19:28

برادر من 9 ساله نروژ زندگی کرده انجا زن گرفته یه دختر 3 ساله داره وهنوز اقامتش درست نشده چون دولت مثلا مگه چرا بعد از یه جواب رد ازدواج کردی در حالیکه برادرم نامزاد بود وچون خانواده دختره ایرانی بود می خواستند عروسی بسار مفصل وابرومندانه داشته باشند که متاسفانه انها از این چیزها سر در نمی ارند وعروسی انها را باور نکردند وحتی دختر 3 ساله اش را نیز نادیده میگرند وبعد از 9 سال مجبور شد نروژ را ترک کنه و الان دخترش افسردگی گرفته وخودش هم همینطور ومن یه دبیر هستم تو ایران همیشه ساعتهای که بیکار می شدم از عدالت ونظم وقانون وانسانیت نروژیها تعریف میکردم ولی الان واقعا پشیمانمکه چه اطلاعات غلطی به بچه ها دادم و به چشم خودم می بینم که برادر ودختر شیرین زبانش در فراق پدرش دارد مثل شمع اب میشود وهیچ صدای ودست عدالتی بسوی انها نیست از همین اینجا از همه فعالان حقوق بشر وکسانی که دستی بر قلم دارند تمنا میکنم کمک کنند که برادر من پیش دخترش برگردد یا حداقل تا این دختر بزرگ شود اجازه بدهند پدرش نزد او باشد تا این بچه از این دوری بیشتر اسیب نبیند و با بزرگ شدن دخترش نروژ عزیزتان را ترک میکند وبه پشت سرش هم نگاه نمی کند خواهش میکنم یکی کمک کند به داد برادرم ودخترش برسید

علی پنج‌شنبه 24 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 07:29

نژادپرست ایرانیوهقت پشت و جد و آبادش......خبر ندارین غلط میکنین حرف زیادی میزنن..بیای تویه ایران خاک تو سرت ببینین چطور با مهاجر رفتار میشه....بعد دهنتون به هر کثافتی باز کنید......ایرانی حیوان و نژآدپرست هست

مثل بدبخت گدای کشورهای غربی هست.....مرده رفتن با خارج هست...همتون تویه آرزوی رفتن به اروپا و غرب هستین...بیچاره های زبون نفهم

صد که نه هزار درصد مطلب روشن و درستم اجازه نشر نمیگیره...ولی خوبه مدیر وبلاگ که خودشم یه نازیسم هست بخونه.......بفهمه اگه ابزارش داشته باشه...متاسفانه یک درصد از ایرانیا جز خلا چیزی در فضای کلشون ندارن...

علی شنبه 26 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 06:51

عجیبه شما ایرانیا همتون میگین اسرائیل و نژادپرستی و فلان کشور اینطوریه....خودتون که از همه بدترین...و جالب اینجاست که مثله چی...دنبال پناهندگی از خارج هستین...بیچاره ها

هی مدیر.... وبلاگ بخون...بعدش حذفش کن..هههههههههههه

رضا دوشنبه 3 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 09:44

آره ایرانی نژادپرسته سودای کشورهای غربی رو هم داره

فاروق پنج‌شنبه 18 دی‌ماه سال 1393 ساعت 22:22

سلام
من اتفاقی این وبلاگ را پس از بیست و سه سال زندگی (تبعیدی )در نروژ پیدا کردم .
خدمتتون عارضم در تمام این سالها کار کرده و اینک با توجه به اینکه بازنشسته سنی شده ام هنوز کار میکنم و با جرات میتوانم بگویم از تمام زوایای حکومتهای نروژ آشنا هستم مطلبی این آقا نوشته اند کاملا صحیح و منطقی میباشد

مهدی دوشنبه 29 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 13:15

من که با این مقاله قانع نشدم نروژی ها نژاد پرست هستند خوب معلومه کشوری که مرفه باشه موج مهاجر ها بطرف اون کشور میره اگه قرار بود هرکی میره نروژ جلو پاش فرش قرمز پهن کنن که الان یونانیا و ایتالیایی ها ، رومانیایی ها اونجارو پر کرده بودند حالا آسیا رو هم حساب کنین مردم ایران عراق افغانستان هند و چین الان همه ریخته بودند اونجا
اونا هم طبیعتا باید اول نگران رفاه مردم خودشون باشن تا مهاجرای خارجی ، نمیگم زیاده روی نمیکنن تو سخت گیری به خارجیا ولی کاراشون معلومه حساب کتاب داره شما هم مثل اون گربه هستین که دستتون به گوشت نمیرسه میگین بو میده اگه مرد بودید سعی میکردین کشور خودتونو درست کنین نه مهاجرت کنین و ایراد بگیرین

آریا چهارشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 13:56

مدیر این وبلاگ خیلی کونت گهیه که هر آشغالی که میاد زر میزنه رو تایید میکنی حتی اگه پشت سر مردمان کشورت باشه عربای پست ملخ خور حتما باید شما حیوونا رو روسرمون بذاریم که اسممون نژاد پرست نباشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد