زیر آسمان نروژ
زیر آسمان نروژ

زیر آسمان نروژ

استخدام نیروی کار نروژی،در اولویت 70 درصد از شرکتهای نروژی

خواننده گرامی: این وبلاگ غیرفعال شده است.درصورت تمایل می توانید از مطالب سایت "زیرآسمان نروژ" در اینجا دیدن نمایید.

نظرات 13 + ارسال نظر
مهران شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:19

واقعا از مطلب مفیدتون ممنونم.یه سوال داشتم . منظورتون از نیروی خارجی چی هست؟ مثلا اگه من بیام نروژ و اقامت دائم یعنی شهروندی بگیرم و در نروژ درس بخونم و بخوام برم سره کار بازم من اونجا نیروی کار خارجی محسوب میشم؟ ایا واسه استخدام با منم مثه غیر نروژیها برخورد میکنن؟ امیدوارم سوالمو درست مطرح کرده باشم. بازم خیلی از زحماتتون تشکر میکنم.

درود مهران جان و سپاس از مهرت
نیروی کار خارجی یعنی نیروی کار مهاجر غیرنروژی تبار.شما گذرنامه نروژی هم که داشته باشید و در نروژ کار و زندگی هم کنید،باز هم نیروی کار خارجی محسوب می شوید.البته این برای هر کشور دیگری هم صادق است.البته این مسائل همگی در اوایل مهاجرت بیشتر به چشم می آید.پس از آنکه وارد بازار کار شدید و زبان نروژی راکه یاد گرفتید،همپیوستگی با محیط جدید برایتان بسیار آسانتر خواهد شد.پیروز باشید

مهران شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:21

ببخشید منظورتون از (شبیه خودشان) چیست؟

شباهت ظاهری منظور نیست.منظور این است که از نظر فرهنگی و رفتاری همانند خودشان باشند یا حداقل خیلی از این نظرها تفاوت اساسی با آنها نداشته باشند که سازگاری و تعامل و همپیوستگی با آنها برایشان مشکل شود

شهر فرنگ چهارشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:26 http://4kalameh-harfe-gesab.blogfa.com

سلام دوست عزیزم. من خیلی دوست دارم برای فوق لیسانس نروژ پذیرش بگیرم. راستش نمی دونم از کجا شروع کنم. لیست دانشگاه هاش رو نمی دونم، اینکه منابع آموزش زبانش چیه و اینکه آیا اپلیکیشناش آفلاینه یا آنلاین. می تونم روی کمکتون حساب کنم هموطن عزیزم؟

درود دوست من
مطلب زیر را بخوانید
http://skyofnorway.blogsky.com/1391/07/05/post-38

م. الف جمعه 7 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 18:06

با سلام

میخواستم نظرتون رو بدونم:

چقدر احتمال داره تو نروژ کار پیدا کنم؟

مهندس نفت هستم،
دو سال سابقه مهندسی حفاری شرکت NISOC
انگلیسی Fluent
نروژی برسونمش تا سطح B1-B2

Jeg prøver å lære norsk.

درود دوست من
بسیار محتمل است.حتی اگر زبان انگلیسی را خوب بدانید باز هم امکان یافتن کار هست.لطفا مطالب بخش کار در نروژ را در وبلاگ به دقت مطالعه کنید.تمامی اطلاعات موردنیاز شما در آنجا موجود است.شاد و پیروز باشید

Mana جمعه 24 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 19:39

با سلام و خسته نباشید،

من در تاریخ 17 جولای برای اخذ اجازه کار و اقامت مدارکم رو تحویل داده ام.
قرداد من به صورت دایمی و با یک شرکت مطرح نروژی می باشد، با در نظر گرفتن اینکه شروع به کارم اول سپتامبر بوده و شرکت با UDI مرتب در تماس است.

با توجه به این تاخیر زیاد،
آیا برای صدور اجازه کار ایرانی ها مشکلی پیش اومده ؟
آیا من کاری برای تسریع موضوع می توانم انجام دهم ؟
و چند در صد احتمال رد کردن تقاضا وجود دارد ؟

با تشکر زیاد.

درود دوست من
مشکل خاصی نیست.تنها باید کمی صبر کنید.مشکل خاصی برای ایرانیان برای گرفتن ویزای کاری وجود ندارد.بهتر است از طریق شرکت تان پیگیری ها انجام شود تا زودتر به نتیجه برسید.پیروز باشید

تدریس زبان نروزی در تهران دوشنبه 11 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 16:48

من یک بسته اموزشی درست کردهام که کاملا خود اموز است همراه جزوات و کتب تدریسی همراه سی دی ها صوتی اورجینال و بسته اموزشی بدست نوشته خودم هم اه سی دی صوتی شما نروزی را با زبان مادریتان یاد میکیرید

علی یکشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 20:32

با سلام به همه خوانندگان گرامی و مدیر سایت
ارطرف خودم تشکر می کنم بابت گردآوری و تدوام این وبلاگ مفید

خواهشمندم به من در لین مورد اطلاع کامل بدین

سوالی که از دوستان دارم این هست که من ، در حال حاضر با 25 سال سن، 4 سال سابقه کار با بیمه در شرکت معتبر و بین المللی، فوق لیسانس فناوری اطلاعات از دانشگاه شیراز و به همراه توصیه نامه از استاد ، و آیلتس 7 دارم و تخصص من در زمینه برنامه نویسی دات نت و وب است و مجرد !!!

و بخاطر این که مشکل مالی دارم ، دنبال کار هستم در خارج از کشور ، که علاوه بر کار و زندگی خودم ، بتونم خانواده ام را داخل ایران حمایت کنم

مشکل اصلی من ، در انتخاب کشور مقصد هستش ،
بین نروژ ،
دانمارک
سوئد
استرالیا و
کانادا

نمیدونم کدوم یک واقعا برای کار و در آمد و آسایش بهتر هستش و چون اقوامی هم در بیرون کشور ندارم ، تصمیم گیری سختی هست برای من

خواهشمندم دوستان دلایل خود را و نقطه نظرات خود را اعلام کنند و منو یاری کنند که حسابی گیج شدم
ممنون میشم حتی ایمیل بزنید
sarshogh.eng@gmail.com

درود علی جان
دانشگاههای نروژ شهریه ندارند اما دانشگاههای سایر کشورهایی که اشاره کردید همگی پولی هستند و باید برای پذیرش شهریه بپردازید.در مورد تمامی کشورها هزینه زندگی بر عهده فرد دانشجوست یعنی اینکه دستکم برای دوره ارشد دوساله بایستی پول کافی را برای زندگی کردن در طول این مدت داشته باشید.
هزینه های زندگی در نروژ و دانمارک و سوئد خیلی بالاست یعنی دستکم 800 یورو در ماه برای یک دانشجو اگر در یک اتاق کوچک با امکانات مشترک زندگی کند.در استرالیا و کانادا هزینه های زندگی بجز هزینه خورد و خوراک که ارزانتر از اروپاست،سایر هزینه ها مثل هزینه اجاره خانه تقریبا نزدیک به هزینه های اروپاست
تمامی کشورهایی که نام بردید بجز استرالیا،کشورهایی سردسیر هستند.استرالیا و کانادا بسیار از ایران دورتر هستند و مشکل مسافت راه با ایران را دارند در عوض کشورهای اسکاندیناوی عموما کشورهایی سرد و زمستانی هستند اما به ایران نزدیک هستند.از نظر تعداد دانشگاهها،استرالیا و کانادا دانشگاههای بیشتری دارند اما از نظر سطح کیفی همگی دارای دانشگاههای خوب و معتبری هستند.در تمامی این کشورها هم مقطع ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شود و ارائه مدرک زبان ایلتس یا تافل برای پذیرش ضروری ست.از نظر صنعت فناوری اطلاعات،سوئد و کانادا و استرالیا دارای دانشگاههایی با رنکینگ بالاتر از سایرین هستند.از نظر کاری،در نروژ بیشتر مشاغل مربوط به صنایع نفت و گاز و مهندسی بازار کار بهتری دارند.در سوئد،مشاغل مربوط به IT و در دانمارک مشاغل مربوط به انرژی های نو و همچنین مشاغل فنی و مهندسی.برای کار پیدا کردن در هر کشوری ابتدا باید تحصیلات مرتبط و سابقه کاری مرتبط داشته باشید.گرفتن پیشنهاد کاری برای دریافت ویزای کاری ضروری ست.برای کاریابی در نروژ مطالب مربوط به بخش کار در نروژ را در وبلاگ خوب بخوانید.پیروز باشید

سیامک پنج‌شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 23:20

سلام من مدرک دیپلم مکانیک دارم شاغل شرکت نفت هستم حدود13سال سابقه کاردارم ازطریق اموزشگاه بامدرک سوم راهنمایی واردشرکت نفت شدم*متولد1357هستم* پست سازمانیم درشرکت نفت«اپراتور گشت و راه اندازی چاه های نفتی» خواستم بدونم امیدی هست توی شرکت نفت کشور نروژ مشغول بکاربشم /باتشکر

درود سیامک جان
بله.مطالب بخش کار در نروژ را خوب بخوانید

لیلا چهارشنبه 16 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 18:36

سلام همه ی اطلاعات خوب ومفید وجامع شما برای افرادی با تحصیلات دانشگاهی است البته من دوره معادل کاردانی را ازدانشکده ای دارم که مورد تایید وزارت علوم نیست از طرفی برای پایان دادن به وضعیت سخت پسرم باید راهی پیدا کنم لطفا بگید برای کسانی که درزمینه تعمیرات تخصصی فرشهای دستباف وقیمتی سابقه کار دارند یا مدارک رانندگی با خودروهای سنگین امکان اشتغال به کار در سوئد یا آلمان یا نروژهست ؟
با مدرک دیپلم ؟

درود لیلا جان
بدون دانستن زبان نروژی و از همه مهمتر حضور فیزیکی در نروژ امکان هیچ اقدامی در این زمینه وجود ندارد

ابراهیم شنبه 22 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 19:56

سلام
ایا برای دکتری در رشته اقتصاد بورسیه تحصیلی میدن اگه مدرکت مال دانشگاه تهران باشه.
ممنونم اگه جواب بدین .

درود
مطلب مربوط به تحصیل در مقطع دکترا را در وبلاگ بخوانید

مهسا دوشنبه 8 دی‌ماه سال 1393 ساعت 12:49

سلام ممنون برای سایت خوبتون
من مهندس کامپیوتر و طراح سایت هستم، همسرم عکاس هستند
میخواستم بپرسم میشه برای ویزای کاری در این زمینه ها اقدام کرد؟ یا قبل اقدام میشه اطمینان از نیاز به این شغل ها داشت؟
در زمینه های هنر تا چه حد میشه در نروژ موفق شد؟
چون بیشتر اطلاعاتتون در مورد مهندسی نفت... هست
ممنون

درود مهسا جان و سپاس از توجهت
بایستی در سایت فین دنیال کار بگردید
www.finn.no
رشته هنر حتما زبان نروژی می خواهد تا بتوانید کار پیدا کنید

هیژا حسنی سه‌شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 15:13

با سلام من مدرک جوشکاری برق co2 و ارگون دارم با تست فرم های لاتین ایا امیدی هست که من بتوانم در نروژ کار کنم؟

درود هیژا جان
مطالب بخش کار در نروژ را در وبلاگ خوب بخوانید

هانیه شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 08:45

سلام.من ارایشگر هستم و مدرک بین المللی دارم و چندین دوره را پشت سر گذاشته ام.ایا میتونم برای ویزای کار اقدام کنم؟

درود
بله اما بایستی ابتدا پیشنهاد رسمی کاری داشته باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد